اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت ساری خبر داد:

تدوین برنامه تغذیه دانش‌آموزان در مدارس ساری

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شهرستان ساری گفت: برنامه‌های کلانی برای نوع تغذیه دانش‌آموزان در مدارس تدوین شده است.

تدوین برنامه تغذیه دانش‌آموزان در مدارس ساری
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدرضا معتمدی ظهر امروز در حاشیه مراسمی که به مناسبت هفته بهداشت و روان و روز جهانی غذا در دبستان پسرانه عرفان ناحیه دو شهرستان ساری برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه‌های کلانی برای نوع تغذیه دانش‌آموزان در مدارس تدوین شده است، اظهار داشت: یکی از ارکان مهم سلامتی تغذیه است که در سلامت جسم و روان موثر بوده و استفاده از غذاهای سالم و بدون چربی، نمک و نیترات که در مدارس عرضه می‌شد با هماهنگی آموزش و پرورش ممنوع اعلام شد.
وی افزود: جایگزین غذاهای پرچرب و حاوی نیترات در مدارس میوه و لقمه‌های سالم در نظر گرفته شده است.
معتمدی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی کلانی در سطح تمامی خانه‌های بهداشتی و درمانی و مراکز بهداشتی برای عموم در نظر داریم، تصریح کرد: آموزش در اولویت برنامه‌های فرهنگی به منظور استفاده از غذاهای سالم است که در این بخش آموزش چهره به چهره به افرادی که به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کنند تعلیم داده می‌شود.
این مقام مسئول، فضای عمومی آموزش را برای داشتن غذاهای سالم گسترده دانست و یادآور شد: آموزش استفاده و تهیه غذاهای سالم را برای صنوف مختلف برگزار کرده‌ایم.
وی درباره حذف شیر از بسته غذایی مدارس گفت: بحث الگوسازی تغذیه در مدارس مورد توجه است و فضای مناسبی است برای ارتقای سلامت جامعه هزینه‌هایی را متحمل شویم.
معتمدی ادامه داد:  توزیع شیر در مدارس سلامت را برای دانش‌آموزان به همراه داشت و در این راستا باید چاره‌اندیشی شود تا این مواد مغذی که در رشد فکری و جسمی بچه‌ها مفید است در مدارس توزیع شود.
وی استفاده از آرد سبوس‌دار را برای مواد مغذی نان موثر دانست و خاطرنشان کرد: پیگیری‌های زیادی با شورای آرد و نان استان داشتیم تا عرضه آرد سفید برای پخت نان در خبازی‌ها کم شود که در این راستا نانوایی‌های غیرآزادپز اجازه پخت نان با آرد سفید را ندارند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان ساری اظهار داشت: نان‌های بربری باید 18 درصد، سنگک و لواش باید 15 درصد سبوس داشته باشند و برای وجود سبوس در نان باید از راهکارهای قانونی استفاده شود.
انتهای پیام/ح20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول