اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

اجرای طرح ملی تغذیه در فارس

خبرگزاری فارس: طرح ملی بررسی آگاهی، نگرش و عملکرد خانوارهای شهری و روستایی و کارکنان بهداشتی رده‌های مختلف در مورد تغذیه (Nutrikap) در 14 شهرستان فارس به مرحله اجرا درآمد.

اجرای طرح ملی تغذیه در فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی این دانشگاه اظهار داشت: اطلاعات موجود حاکی از روند فزاینده شهرنشینی، تغییرات مربوط به شیوه زندگی از جمله تغییر الگوی مصرف غذایی، عدم تحرک بدنی، چاقی و ... است که در کنار شاخص‌های اختصاصی مربوط به ابتلا و مرگ، حکایت از انتقال وضعیت بیماری‌ها، از بیماری‌های واگیر به سمت بیماری‌های غیرواگیر است.
الهام کاوسی افزود: از جمله این مشکلات می‌توان به مسائل تغذیه‌ای اشاره کرد که جامعه در عین مواجهه با کمبودهای تغذیه‌ای نظیر کم‌وزنی، کوتاه‌قدی و کمبود ریزمغذی‌ها با پدیده‌هایی که ناشی از بیش‌خواری و ناطرازی غذایی نظیر بد غذایی و چاقی، نیز روبه‌رو شده و این امر از خصوصیات گذر اپیدمیولوژیک تغذیه در جامعه است.
کاوسی بیان کرد: اجرای مداخلات موفق نیازمند شناخت مشکلات و عوامل موثر بر سلامت و نیز شناسایی اهمیت و وسعت هر یک از آنهاست تا در نهایت با استفاده از اولویت‌بندی صحیح این عوامل، سیاست‌گذاری مناسب و مطلوب برای کاهش این مشکلات و ارتقای سطح سلامت جامعه صورت گیرد.
وی در ادامه بیان کرد: به همین منظور، ارزیابی وضعیت آگاهی، نگرش و عملکرد خانوارها و نیز کارکنان سطوح مختلف بهداشتی درباره مسائل تغذیه‌ای طرح ملی بررسی آگاهی نگرش و عملکرد در مورد تغذیه در سطح این استان از 17 مهر ماه جاری آغاز شده و تا 17 آبان ماه سال جاری ادامه دارد.
وی گفت: این طرح با مراجعه به درب منازل و انجام پرسشگری اجرا می‌شود.
کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی خاطرنشان کرد: نتایج این بررسی در راستای طراحی و اجرای مداخلات موثر برای ارتقای سلامت تغذیه‌ای خانوارها و بهبود تغذیه گروه‌های مختلف جامعه و افزایش آگاهی و بهبود نگرش آنان به کار گرفته می‌شود.
کاوسی گفت: همکاری خانواده‌ها در زمینه تکمیل این پرسشنامه، دفتر بهبود تغذیه را در راستای طراحی و اجرای مداخلات موثر یاری می‌دهد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول