اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد:

احداث شهرک و بازارچه‌های صنایع دستی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: به منظور بستر سازی در راستای همکاری با صنعتگران شهرک و بازارچه‌های صنایع دستی در استان ایجاد می شود.

احداث شهرک و بازارچه‌های صنایع دستی در زنجان
یحیی نقی‌زاده محجوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اصالت صنایع دستی استان زنجان موجب شهرت استان در زمینه صنایع دستی شده است.
وی با اشاره به اینکه معاونت صنایع دستی کشور تقویم نمایشگاهی را تهیه می‌کند، افزود: بر اساس این تقویم استان‌ها اقدام به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی می‌کنند.
مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه حضور هنرمندان و صنعتگران از استان‌های مختلف در نمایشگاه‌های صنایع دستی فعال و گسترده است، تصریح کرد:‌ هنرمندان استان زنجان نیز با حضور خود در نمایشگاه‌ها اصالت هنری استان زنجان را به نمایش می‌گذارند.
وی با اشاره به اینکه استان زنجان از استان‌های فعال و پیشرو در برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در کشور است، ادامه داد: صنعتگران و هنرمندان رشته‌هایی چون چاقوسازی، مسگری، صنایع چوب و فلزی، بافته‌ها (گلیم و جاجیم)، ملیله، تراش‌ سنگ‌های قیمتی و تزیینی، تراش شیشه و رشته‌های متنوع دیگر در نمایشگاه‌های مختلف شرکت می‌کنند.
نقی‌زاده محجوب با تاکید بر اینکه صنایع دستی و هنرهای استان زنجان از آنجایی که از اصالت و اعتبار بالایی برخوردار است مورد استقبال زیادی واقع می‌شود، اضافه کرد: استان زنجان در زمینه فروش محصولات هنری و صنایع دستی خود معمولا از جمله استان‌های نخست محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برگزاری و حضور در نمایشگاه‌های مختلف ملی و استانی از استقبال خوبی توسط هنرمندان و صنعتگران برخوردار است، افزود:‌ در سال جاری هنرمندان زنجانی در بیش از 10 نمایشگاه حضور فعال داشته‌اند.
مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان اظهار داشت: هدف از حضور صنعتگران در نمایشگاه علاوه بر نشان دادن فرهنگ و اصالت بومی استان زنجان معرفی صنعتگران و آثار آنها، عرضه مستقیم صنایع‌‌دستی با هدف حمایت از فروش و بازاریابی و حمایت از صنعتگران در معرفی بازارهای جدید است.
وی با بیان اینکه امکان صادرات و عرضه محصولات صنایع دستی از طریق شرکت‌های پشتیبان در این نمایشگاه‌ها وجود دارد، ادامه داد:‌ کسب جایگاه مناسب در سطح کشوری برای صنایع دستی استان زنجان از دیگر اهداف حضور در این نمایشگاه‌ها محسوب می‌شود.
نقی‌زاده محجوب با اشاره به اینکه در زمینه تولید و کیفی سازی محصولات برنامه‌ریزی شده است، خاطر نشان کرد:‌ علاوه بر افزایش تولیدات، بالا رفتن سطح کیفی آنها نیز از اهداف همکاری با صنعتگران استان زنجان است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول