اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی بردسیر خبر داد:

افزایش قیمت خرید شیر در بردسیر

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر گفت: افزایش قیمت شیر خریداری شده از دامداران سنتی در شهرستان بردسیر افزایش یافت.

افزایش قیمت خرید شیر در بردسیر
به گزارش خبرگزاری فارس از بردسیر، رضا رادمهر بعد از ظهر امروز در نشست فعالان عرصه دامپزشکی در این شهرستان گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با جهاد کشاورزی شهرستان و کارخانه‌های فرآوری شیر، قیمت شیر خریداری شده از دامداران سنتی شهرستان هر کیلو 100 تومان افزایش یافت.
رادمهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان بردسیر یکی از مهم‌ترین و موثرترین شهرستان‌های تولید کننده شیر و محصولات لبنی در استان کرمان است، باید به دامداران و تولید کنندگان شیر توجه ویژه‌ای شود.
وی به دامداران توصیه کرد با توجه به نقش خطیری که در تامین شیر استان کرمان دارند، نکات بهداشتی را در تولید شیر در نظر داشته باشند تا از بروز بیماری تب مالت در جامعه انسانی پیشگیری کنند.
غلامعلی موحدی‌نیا فرماندار بردسیر در این نشست گفت: شهرستان بردسیر یکی از شهرستان‌های مهم استان در تامین فرآورده‌های دامی است.
وی خاطرنشان کرد: در این شهرستان 700 هزار واحد دام سبک و بیش از 20 هزار واحد دام سنگین وجود دارد و سالانه بیش از 160 تن تخم‌ مرغ تولید می‌شود.
فرماندار بردسیر تصریح کرد: در سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در زمینه واکسیناسیون دام و طیور شهرستان انجام شده که موجب پیشگیری مناسب از بیماری‌های دام و طیور و نیز بیماری‌های مشترک انسان و دام شده است.
وی اظهار داشت: سال 87 تعداد 12 مورد دام مبتلا به بیماری هاری در سطح شهرستان بردسیر وجود داشته که با انجام واکسیناسیون 5 هزار راس دام از محل مصوبات سفرهای ریاست جمهوری این تعداد در سال 89 و 90 به یک مورد در سال کاهش یافته است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول