اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار نهبندان تأکید کرد:

سرشماری اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی باشد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار نهبندان گفت: باید اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی همکاری در اجرای طرح سرشماری باشد.

سرشماری اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی خزاعی ظهر امروز در جریان بازدید از عملیات میدانی ماموران سرشماری از آمادگی این شهرستان در اجرای سرشماری خبر داد.
وی با اشاره به کسب رتبه نخست استانی شهرستان نهبندان در سرشماری دور گذشته ابراز امیدواری کرد امسال هم این شهرستان رتبه نخست شاخص‌های انجام سرشماری نفوس و مسکن را کسب کند.
خزاعی گفت: 80 نیروی انسانی آموزش دیده خواهر و برادر به همراه تجهیزات لازم از جمله 120 دستگاه خودرو و راننده برای اجرای سرشماری عمومی و نفوس و مسکن امسال در شهرستان نهبندان  آماده هستند.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار نهبندان افزود: با توجه به محدودیت جذب نفرات از بین شرکت‌کنندگان 80 نفر برای اجرای این طرح در شهرستان انتخاب شده‌اند که با مراجعه به منازل مردم این رویداد مهم را اجرایی می‌کنند.
خزاعی گفت: این تعداد از بین 240 نفر که در سایت مرکز آمار ثبت‌نام برای همکاری در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند، گزینش شدند.
وی بر اهمیت موضوع سرشماری و داشتن آمار و اطلاعات دقیق در انجام مدیریت کشور اشاره کرد و از خانواده‌ها خواست با صداقت کامل به سؤالات مأموران سرشماری پاسخ دهند.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار نهبندان به محرمانه بودن اطلاعات شخصی افراد اشاره کرد و از ماموران این طرح خواست با کمال دقت و حوصله نسبت به انجام وظایف خود اقدام کنند.
وی با اشاره به اهمیت جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز کشور برای برنامه‌ریزی درست و اصولی اظهار داشت: سرشماری یک رخداد مهم ملی است که سطح گسترده‌ای از جامعه را درگیر خود می‌کند.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار نهبندان افزود: کاهش اجرای این طرح از 10 سال به پنج سال در کشور ما کار ارزشمندی است که می‌تواند به برنامه‌ریزی درست و منطقی کمک کند.
خزاعی تصریح کرد: در این سرشماری 160 نفر عوامل اجرایی مشارکت دارند و 44 مامور آموزش دیده با مراجعه به منازل مردم با داشتن کارت شناسایی و هویت رسمی نسبت به جمع‌آوری آمار نفوس و مسکن اقدام می‌کنند.
وی یادآورشد: طبق ارزیابی انجام شده برگزارکنندگان این سرشماری با 27 هزار کیلومتر مربع در دو بخش، دو شهر، پنج دهستان و 375 روستا در این طرح پیمایش می‌شوند.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار نهبندان یادآورشد: سوالات طرح سرشماری بدون ورود در مسائل شخصی افراد جنبه ملی و عمومی دارد و همه اطلاعات محرمانه باقی می‌ماند.
خزاعی سرشماری را برای به دست آوردن آمار دقیق، پایه و اساس برنامه‌ریزی خواند و گفت: خراسان جنوبی از استان‌های تازه تاسیس است و نخستین برنامه توسعه استان نیز امسال تدوین شده است و بیشترین نیاز را به داشتن آمار دقیق دارد و لذا از مردم تقاضا می‌شود با ماموران سرشماری همکاری کامل داشته باشند و اطلاعات را به صورت دقیق ارائه کنند.
وی با بیان اینکه سرشماری همزمان با سراسر کشور از دوم تا 22 آبان ماه در شهرستان نهبندان انجام می‌شود از ائمه جمعه و جماعت، علما و روحانیون، اساتید، بخشداران، دهیاران، مدیران آموزشگاه‌ها و آموزش و پرورش و رؤسای دستگاه‌های اجرایی خواست تا مردم را برای شرکت در این اتفاق مبارک و مهم که با سرنوشت مردم عجین خورده و در توزیع عادلانه ثروت‌های ملی نیز موثر است تشویق و ترغیب کنند.
خزاعی افزود: به منظور دریافت اطلاعات خانوار و سنجش میزان هر یک از شاخص‌های مورد نیاز در کلیات طرح سرشماری و تعیین روش‌های آگاهی از اجرای سرشماری و اثر بخشی آن پرسش‌نامه‌هایی طراحی شده است که ماموران به خانواده‌ها مراجعه و آنها را پر می‌کنند.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار نهبندان به آماده‌سازی اقلام تبلیغی و توزیع آن در اماکن عمومی نیز اشاره کرد و گفت: متصدیان تبلیغات در سطح شهرستان نهبندان این اقلام را در بین معلمان محلی، مروجان کشاورزی، دهیاران، مراکز بهداشتی و درمانی، آموزشگاه‌ها و مدارس و مساجد توزیع می‌کنند.
خزاعی گفت: لازمه برنامه‌ریزی جامع و تصمیم‌سازی مؤثر و کار‌آمد، داشتن اطلاعات و آمار صحیح و دقیق است و تحقق اهداف چشم‌انداز 20 ساله کشور و پیشرفت و تعالی جامعه ما در گرو همکاری مردم و دقت عمل مسئولان دولتی در تهیه این اطلاعات و آمار است.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول