اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان خبر داد:

حضور 70 درصدی دانش‌آموزان در طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان گفت: 70 درصد آموزش دیدگان در طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی دانش‌آموزان هستند.

حضور 70 درصدی دانش‌آموزان در طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی
اسماعیل حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌‌های صورت گرفته در طرح جامع ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی مقرر شده که 100 هزار نفر از جمعیت استان در قالب این طرح آموزش ببینند.
وی خاطر نشان کرد:‌ همچنین در قالب اجرای طرح مذکور150 هزار نفر مورد سنجش قرار می‌گیرند.
رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان یادآور شد: از زمان آغاز اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی 48 هزار نفر مورد آموزش قرار گرفته‌اند که از این تعداد 70 درصد را دانش‌آموز تشکیل می‌دهند.
وی اذعان داشت: در حال حاضر از 180 هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل در استان زنجان از 130 هزار نفر سنجش به عمل آمده است.
حسینی با بیان اینکه مربیان شرکت کننده در این طرح آموزش دیده هستند، ادامه داد: آموزش دانش‌آموزان با قرائت سوره لقمان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در این طرح سنجش از تک تک دانش‌آموزان به عمل آمده است، افزود: با سنجش‌های صورت گرفته مشخص شد، 60 درصد از دانش‌آموزان نیاز به آموزش ندارند.
رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان اذعان داشت: پس از مشخص شدن دانش‌آموزانی که نیاز به آموزش دارند مربیان آموزشی وارد عمل شده و اقدامات لازم را در خصوص آموزش این افراد انجام دادند.
وی با بیان اینکه اجرای طرح مذکور با همکاری مستقیم آموزش و پرورش استان زنجان صورت گرفته است، اضافه کرد: در حال حاضر همه مدارس استان زنجان درگیر این موضوع هستند و همکاری‌های لازم را با مسئولان اجرایی این طرح انجام می‌دهند.
حسینی با بیان اینکه فاز نخست طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی با آموزش دانش‌آموزان آغاز شده است، ادامه داد: افراد در قالب این طرح با 24 جلسه آموزشی برگزار شده از طرف اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان نحوه روخوانی صحیح قرآن را فرا گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه ترم‌های بهار، تابستان و ماه مبارک رمضان با استقبال خوبی از سوی افراد کمک سواد و بی‌سواد قرآنی مواجه شده است، افزود: هدف گذاری مسئولان اجرایی این طرح برای ترم پاییز آموزش 20 هزار نفر است.
رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان اظهار داشت: مسئولان اجرایی طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی به دنبال ارائه آمار نیستند و در تلاش هستند تا هر چه بیشتر فرهنگ قرآن خوانی در بین افراد جامعه ترویج پیدا کند.
وی همچنین با اشاره به اینکه فرمانداران هر شهرستان به عنوان روسای ستاد ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهرستان هستند، افزود: مدیر تبلیغات اسلامی هر شهرستان نیز به عنوان دبیر ریشه کنی بی‌سوادی در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول