اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی:

فرهنگ‌سازی قرآنی نیازمند ساخت برنامه‌های تلویزیونی است

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی گفت: برای فرهنگ‌سازی قرآن باید برنامه‌های تلویزیونی خوب و جذابی ساخته شود که بعد از انقلاب ۱۰ فیلم قرآنی مانند یوسف پیامبر و مردان آنجلس و... ساخته شده است که این تعداد کم است.

فرهنگ‌سازی قرآنی نیازمند ساخت برنامه‌های تلویزیونی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حمید محمدی ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌ها، ادارات و آحاد جامعه این است که مطالبات مقام معظم رهبری را در خصوص انس با قرآن به اجرا درآورند.
وی با اشاره به معنی انس با قرآن ادامه داد: انس با قرآن یعنی ارتباط مردم با کلام‌الله باید آسان و روان باشد و از نظر خواندن، فهم و عمل به قرآن دچار مشکل نشوند.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی با بیان رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره انس با قرآن اضافه کرد: رهنمود ایشان برای انس با قرآن، حفظ قرآن است.
وی تصریح کرد: اگر جوانان با قرآن مأنوس شوند و آیات آن را حفظ کنند به نقطه تدبر می‌رسند.
محمدی خاطرنشان کرد: ‌هدف بعد از حفظ قرآن تدبر است، تدبر نسبت به جملات و آیات قرآنی که چگونه و بر چه اساسی یک کلمه یا سوره بر کلمه و سوره‌ای دیگر مقدم شده است.
وی با اشاره به توسعه فرهنگ قرآنی افزود: توسعه فرهنگ قرآنی را می‌توان مثلثی فرض کرد که شناخت و فهم قرآن، ایمان به کلام‌الله و عمل به دستورات آن سه ضلع آن است.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی توسعه فرهنگ قرآنی را مانند درختی دانست که شناخت و فهم قرآن و ایمان به آن مانند ریشه و شاخ و برگ درخت هستند و عمل به دستورات و رهنمودهای کلام‌الله میوه درخت است.
وی ادامه داد:‌ اگر توسعه فرهنگ قرآنی را در کشور به تحقق برسانیم در اصل به عبودیت و تقرب به خدا رسیده‌ایم.
وی با اشاره به جایگاه خانواده‌‌ها برای توسعه فرهنگ قرآنی افزود: نقش خانواده‌ها در این زمینه جدی و مهم است اگر فرزندان با قرآن مأنوس شوند آینده‌شان تضمین خواهد شد و سالم‌ترین و پاک‌ترین بچه‌ها کسانی هستند که با مؤسسات قرآنی در ارتباط هستند.
وی با اشاره به اینکه یکی از آرزوهای جامعه قرآنی داشتن مرکز راهبرد عالی قرآنی بوده، اضافه کرد: در سال ۸۸ برای تحقق این آرزو شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای توسعه فرهنگ قرآنی مصوب شد.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی با بیان اهداف شورای توسعه فرهنگ قرآنی خاطرنشان کرد: ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی، غیر‌دولتی، تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن کریم، تعمیق معرفت، تحقق فرهنگ قرآنی در نظام مدیریت و ترویج آیات و مفاهیم قرآنی از اهداف این شورا است.
‌محمدی با اشاره به موسیقی و آهنگ در تلاوت قرآن تصریح کرد: ‌اعجاز قرآن در آهنگ دلنشین آن است و نفس زیبا و جذاب‌خوانی کلام‌الله از ارکان مهم‌ست که موجب توجه و جذب شنونده به سمت قرآن می‌شود.
وی با بیان تبلیغات قرآنی بعد از انقلاب افزود: برای فرهنگ‌سازی قرآن باید برنامه‌های تلویزیونی خوب و جذابی ساخته شود که بعد از انقلاب ۱۰ فیلم قرآنی مانند یوسف پیامبر و مردان آنجلس و... ساخته شده است که این تعداد کم است.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی با بیان یکی از پایه‌های بیداری اسلامی عصر امروز ادامه داد: پخش فیلم قرآنی یوسف پیامبر بر طبق آمار گرفته شده یکی از زمینه‌ها برای بیداری اسلامی بود. زیرا مردم حاکم ساده‌زیست را می‌خواهند و بر حاکمان زورگوی خود معترض شدند.
‌محمدی با اشاره به طرح سلمان اضافه کرد: طرح سلمان یعنی اینکه مدیران جمهوری اسلامی ایران را آموزش اولیه ۴۰ ساعته قرآنی دهید و آنها را آرام آرام با لایه‌های ظرفیت قرآن آشنا سازیم و این طرح هم‌‌اکنون اجرا شده است.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی در امور قرآنی در پایان خاطرنشان کرد: حداقل طی مدت سه سال آینده در استان کرمانشاه با دادن مجوزهای لازم به مؤسسات رسمی قرآنی و حمایت و کمک به آنها کرمانشاه به یکی از استانهای نمونه غرب کشور و یک قطب قرآنی تبدیل می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول