اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها؛

تخلفات نانوایی‌ها در استان زنجان کمتر شده است

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه نانوایان استان زنجان گفت: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تخلفات نانوایان در استان زنجان کمتر شده است.

تخلفات نانوایی‌ها در استان زنجان کمتر شده است
رحمان قنبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: پس از اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها فضای رقابتی در بین نانوایی‌ها ایجاد شده و به وضعیت نان‌های پخته شده رسیدگی بیشتری از طرف نانوایی‌ها می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر به منظور فروش بهتر نانوایی‌ها اقدام به پخت بهتر نان می‌کنند، ادامه داد: آمارهای اعلام شده مبنی بر کسب رتبه نخست کیفیت در کشور توسط نان زنجان دلیل خوبی بر این ادعا است.
رئیس اتحادیه نانوایان استان زنجان با تاکید بر اینکه قیل از هدفمندی یارانه‌ها برخی از نانوایان اقدام به کم کردن وزن چانه‌ها می‌کردند، اضافه کرد: در حال حاضر به منظور فروش نان بیشتر نانوایان در بهتر کردن کیفیت نان پخته شده تلاش بیشتری می‌کنند.
وی در ادامه با اشاره به تخلفات برخی از نانوایان در استان زنجان یادآور شد: در صورت مشاهده تخلف تذکر‌های لازم به نانوای متخلف داده می‌شود و نانوایان باید در زمان مقتضی اقدام به اصلاح وضعیت خود کنند.
وی اذعان داشت: با همکاری مجمع امور صنفی و ارگان‌های ذی‌ربط واحدهای بدون پروانه شناسایی شده و پس از آن اقدامات لازم در خصوص پلمپ این واحدها انجام می‌شود.
رئیس اتحادیه نانوایان استان زنجان تصریح کرد: استان زنجان از ابتدای سال‌جاری لغو مجوز نداشته و اگر مواردی در صورت تخلف مشاهده شد پس از تذکرات مقتضی در صورت توجه نکردن مالکان نانوایی این افراد به تعزیرات حکومتی معرفی شده و جریمه می‌شوند.
وی همچنین در ادامه با اشاره به برخی از تخلفات نانوایان اضافه کرد: برخی از نانوایان خارج از وقت کاری اقدام به پخت نان با وزن چانه کم کرده و این نان‌ها را به سوپر مارکت‌ها می‌دهند.
قنبری با بیان اینکه وزن چانه استاندارد 170 گرم است، اضافه کرد: وزن نان پخته شده با این وزن چانه باید 110 گرم باشد.
وی با بیان اینکه باید با سوپر مارکت‌ها و نانوایان متخلف در این زمینه برخورد شود، ادامه داد: انجام این کار غیرقانونی بوده و تجاوز به حقوق شهروندان است.
رئیس اتحادیه نانوایان استان زنجان با تاکید بر اینکه برخی از نانوایان هستند که با زحمت بسیار اقدام به پخت نان با وزن چانه مصوب می‌کنند، افزود: برخورد با سوپر مارکت‌های فعال در این زمینه موجب حمایت از نانوایان می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتقال برخی از نانوایی های مازاد موجود در برخی از محلات استان به شهرک‌های تازه تاسیس یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری نیز تعدادی از نانوایی‌هایی مازاد به شهرک‌هایی که کمبود نانوا دارند انتقال یافته‌اند.
قنبری یادآور شد: نانوایی‌هایی که در محل‌های پرتردد نانوایی‌ها هستند در صورت تمایل می‌توانند به محل‌هایی که نانوایی کمتری وجود دارد، انتقال پیدا کنند.
وی همچنین در خصوص صدور مجوز برای افراد متقاضی تاسیس نانوایی نیز گفت: نباید اقدامات فقط در راستای صدور مجوز برای افراد متقاضی باشد، بلکه باید اقدامات لازم در خصوص ارتقای کیفیت نان‌های تولیدی صورت گیرد.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول