اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید گیلان:

تبعیت از ولایت حفظ آرمان‌های شهداست

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: تبعیت از ولایت فقیه گام برداشتن در راه و حفظ آرمان‌های شهیدان است.

تبعیت از ولایت حفظ آرمان‌های شهداست
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نادر نصیری بعد از ظهر امروز در یادواره شهدای زن و تجلیل از زنان ایثارگر گیلان با اشاره به غیرقابل توصیف بودن عمل و جایگاه شهدا به‌ویژه شهدای مونث گیلان، اظهار داشت: اگر تمام واژگان موجود در ادبیات را به استخدام بگیریم باز هم نمی‌توانیم بزرگی این عمل شهدا را بیان کنیم.
وی به بی‌لیاقتی بسیاری از حاکمان قبل از انقلاب اشاره کرد و افزود: به دلیل بی‌کفایتی این حاکمان بخش‌های گسترده‌ای از جغرافیای ایران از کشور جدا و به دست بیگانگان سپرده شد.
این مسئول با بیان اینکه تفکر و تامل روی این دوران از تاریخ کشور بسیار دردناک است، خاطرنشان کرد: در ادوار ماقبل از انقلاب اسلامی بالغ بر 3 میلیون و 500 هزار کیلومتر مربع یعنی چیزی حدود دو برابر مساحت کنونی کشور از خاک ایران به دلیل عیش و نوش‌های دولتمردان آن زمان تقدیم بیگانگان شد.
وی تصریح کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از کشورهای جهان علیه ایران به طور مستقیم و غیرمستقیم با عراق متحد شدند و از روش‌های مختلف در راه محو انقلاب گام برداشتد.
نصیری، تجزیه، ترور، کودتا و تهاجم را از جمله توطئه‌های دشمن علیه ایران عنوان کرد و افزود: در جنگ تحمیلی هشت ساله که معادل جنگ سوم جهانی نامگذاری ولی هرگز اعلام نشد، با وحدت و یکپارچگی مردم حتی یک وجب از خاک ایران از کشور جدا نشد.
وی با بیان اینکه این امر نشانه بزرگی و شایستگی نظام است، تصریح کرد: نقش شهدای مونث نیز در این راستا بی‌بدیل بوده است.
به گفته رئیس بنیاد شهید و امر ایثارگران گیلان، در زمان جنگ رزمندگان گیلانی به طور داوطلب شامل زن و مرد راهی جبهه‌های جنگ می‌شدند که این ایثارگری‌ها و شجاعت‌ها توانست برگ زرینی را برای مردم گیلان در تاریخ این کشور رقم بزند.
وی با اشاره به بیانات امام راحل اذعان داشت: هر وقت زنان شجاع از تاریخ یک ملت گرفته شود، آن جامعه به طرف انحطاط پیش می‌رود.
نصیری با بیان اینکه گیلان در این راستا 32 زن شهیده نثار انقلاب کرد، یادآور شد: ایران در دفاع مقدس 232 هزار شهید تقدیم انقلاب کرد.
وی به تهاجم دشمن به فرهنگ این مملکت به عنوان شیوه‌ای نوین در جنگ اشاره کرد و افزود: پس از سه دهه پیشرفت و ترقی در ایران و به بن‌بست‌ رسیدن بسیاری از توطئه‌های دشمن، امروز تغییر در افکار، کردار، رفتار و در نتیجه تغییر ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده است.
این مسئول عنوان داشت: دشمن به دنبال از بین بردن آرمان‌های امام (ره) و شهداست و به دنبال این است که فرهنگ ناب محمدی (ص) و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه مختل کند.
وی اضافه کرد: دشمن غافل از اینکه ساختار حکومتی ایران متاثر از یک مولفه بازدارنده جریان انحرافی به نام «ولایت فقیه مطلقه» است، برای نهایی شدن اهداف خود در تکاپوست.
نصیری با بیان اینکه مبحث «ولایت فقیه» از سال 1348-1346 توسط امام راحل در کشور تدریس می‌شده است، اذعان داشت: بحث ولایت فقیه از آموزه‌های دینی ما تاثیر گرفته است.
وی پیروی از ولایت فقیه را تفکری بازدارنده در برابر جریانات انحرافی دانست و متذکر شد: امروز وظیفه ما در برابر خون شهدا در هر پست و مقام و حلقه‌ای از حلقه‌های خدمت، پیروی از این آرمان یعنی گام برداشتن در راستای منویات مقام معظم رهبری است.
وی آزادی و استقلال امروز کشور را مدیون خون شهیدان به ویژه شهدای زن دانست و تصریح کرد: طبق فرموده امام راحل، از دامن زن مرد به معراج می‌رود.
 انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول