اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول بهداشت مدارس بهداشت بهشهر خبر داد:

گسترش برنامه‌های مدارس مروج سلامت در بهشهر

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول بهداشت مدارس شبکه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان بهشهر از گسترش برنامه‌های مدارس مروج سلامت در این شهرستان همگام با سراسر کشور خبر داد.

گسترش برنامه‌های مدارس مروج سلامت در بهشهر
زهره مجیدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر با بیان اینکه تلاش دولت در بخش سلامت دانش‌آموزان به سمت ترویج برنامه مدارس مروج سلامت است، اظهار داشت: در این مدارس آیتم‌هایی چون رفتارهای پرخطر و خشونت مورد بررسی قرار می‌گیرد و دانش‌آموزان با مسائل حوزه سلامت آشنا می‌شوند.
وی افزود: آموزش‌های مستمر در مدارس مروج سلامت می‌تواند با جلب مشارکت برون‌بخشی و با ارتباط گرفتن از شورای شهر، فرمانداری، سازمان‌های مردم نهاد و ... باشد.
مجیدی از تنها مدرسه مروج سلامت بهشهر در سال تحصیلی 90-89  گفتو بیان کرد: قرار است آموزش و پرورش تا هفته آینده شش مدرسه را برای سال تحصیلی جدید کاندید مدارس مروج سلامت اعلام کند و پس از بررسی توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان، اگر مدارس اعلام شده مطابق با استانداردهای تعیین شده باشند به جمع مدارس مروج سلامت می‌پیوندند.
کارشناس مسئول بهداشت مدارس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر در بخش دیگری از این گفت‌وگو با فارس ادامه داد: بازدید از مدارس، بازدید دانش‌آموزان از واحدهای بهداشتی ـ درمانی به مناسبت‌هایی چون روز جهانی غذا، روز جهانی سلامت و...، برگزاری مسابقات نقاشی، مقاله و روزنامه دیواری و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ برای دانش‌آموزان از جمله فعالیت‌های حوزه آموزش بهداشت برای دانش‌آموزان است.
وی تصریح کرد: ارائه خدمات بهداشتی درمانی را برای همه دانش‌آموزان اول ابتدایی، اول راهنمایی و اول دبیرستان در شهرها و روستاها داریم، از طریق اطلاعات فرد، خانواده، کارت واکسن، معاینات پزشکی، شاخص‌های رشد، وضعیت بهداشت دهان و دندان و... شناسنامه بهداشتی برای دانش‌آموزان تشکیل می‌شود اگر نیاز به مراکز تخصصی داشته باشند فرم ارجاع صادر می‌شود تا آنچه را که به‌عنوان مشکل شناسایی شده، بررسی و درمان شود.
مجیدی همچنین از بیماری‌های واگیر که معمولا پیک آلودگی آن در شروع سال تحصیلی است گفت و خاطرنشان کرد: با آموزش و پرورش و مراکز بهداشتی درمانی هماهنگی می‌شود تا طی دو هفته اول مهر، وضعیت سلامت دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی نسبت به بیماری‌های واگیر بررسی شود.
وی تصریح کرد: بهتر است دانش‌آموزانی که دارای بیماری‌های واگیر مانند سرماخوردگی هستند بعد از نوبت اول درمان به مدرسه مراجعه کنند اما خانواده‌ها به محض استفاده فرزندانشان از اولین دارو آنها را سریعا به مدرسه می‌فرستند.
کارشناس مسئول بهداشت مدارس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر در بخش دیگری از این گفت‌وگو، از لزوم تزریق واکسن توام بزرگسالان برای ورودی‌های اول دبیرستان گفت و یادآور شد: در حال بررسی وضعیت واکسیناسیون دانش‌آموزان این مقطع تحصیلی هستیم چرا که یکی از شرایط ثبت نام آنها ارائه کارت واکسن بود.
مجیدی همچنین با اشاره به توزیع قرص‌های آهن در مدارس راهنمایی و دبیرستان‌های دخترانه، اظهار داشت: قرص‌های فروفولیک در 80 درصد مدارس شهری و 100درصد مدارس روستایی توزیع شد.
وی در پایان از توزیع شیر در مدارس گفت و ادامه داد: بخش نظارت بر زنجیره سرما و شرایط نگهداری تا لحظه‌ای که شیر به دست بچه‌ها برسد و درست مصرف شود با همکاران ما است و نمونه‌گیری‌های هفتگی از بسته‌های شیر به دانشگاه علوم پزشکی مازندران ارسال می‌شود و درصورت بروز نقص، با عاملان آن برخورد می‌شود.
به گزارش فارس، نظارت بر بوفه‌ها، نوع عرضه مواد غذایی و شرایط نگهداری، بررسی فضای فیزیکی، سرویس‌های بهداشتی، فضای کلاس، در اختیار داشتن کپسول اطفای حریق، بررسی منبع آب آشامیدنی و بررسی سیستم حفاظت از مواردی است که کارشناسان بهداشت مدارس معمولاً در شهریور ماه مورد بررسی قرار می‌دهند تا مدیران مدارس نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند و علاوه بر آن بازدیدهایی را در طول سال هم دارند.
انتهای پیام/ح20
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول