اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی آموزش و پرورش نور:

مدارس نور با کمبود روحانی مواجه‌‌اند

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی آموزش و پرورش نور گفت: مدارس شهرستان نور با کمبود روحانی مواجه‌‌اند.

مدارس نور با کمبود روحانی مواجه‌‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، علی قاضی‌نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش نور گزارشی از فعالیت‌های انجام شده را ارائه کرد و گفت: تلاش همکاران در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی و انجام فریضه نماز در مدارس است.
قاضی‌نژاد با اشاره به کمبود روحانی در شهرستان گفت: به‌دلیل عدم وجود حوزه علمیه و محدود بودن روحانی بیشتر مدارس ما از وجود روحانی برای امامت نماز جماعت محروم هستند.
وی خواستار توجه بیشتر اداره تبلیغات اسلامی برای اعزام روحانی به مدارس شهرستان برای اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به مسایل شرعی شد و افزود: دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان دختر به روحانیون اعتماد بیشتری دارند و مسایل را در میان می‌گذارند.
مدیر آموزش و پرورش نور نیز گفت: همه ما در قبال ترویج این مهم دینی مسئول هستیم.
عبدالوحید کاظمیان بیان داشت: موضوع نماز مختص فرد یا گروه خاصی نیست همه ما در قبال ترویج این مهم دینی مسئول هستیم و باید دست در دست هم در راستای اقامه هر چه باشکوه‌تر نماز چه در سطح اداره و و چه در مدارس بکوشیم.
وی افزود: بدون تردید در این راستا وجود همکاران و معلمان توانمند با دانش اسلامی و فعال در برپایی فرایض مهم و واجب دینی و ملی در مدارس ضروری و موثر خواهد بود.
کاظمیان بر حضور روحانیون در مدارس تاکید کرد و یادآور شد: استفاده از روحانیون در مدارس موجب بالا بردن آگاهی دانش‌آموزان در مورد اهمیت برپایی نماز در اول وقت و موجب رشد دیدگاه مذهبی و پاسخگویی به سوالات دینی و رفع شبهات دینی خواهد شد.
مدیر آموزش و پرورش نور ابراز داشت: حضور مدیران و معلمان در فرایض دینی به‌ویژه نمازهای جماعت مدارس نقش اساسی و تعیین‌کننده را دارد چرا که اعمال و رفتارهای ایشان همواره به عنوان الگوی دانش‌آموزان زیر ذره‌بین است و حضور به‌موقع ایشان برای اقامه نماز یا سایر فرایض مهم دینی و ملی بدون تردید الگویی مناسب و تاثیرگذار برای دانش‌آموزان خواهد بود.
وی اذعان داشت: در سطح ناحیه حرکت‌های خوب و مناسبی در این جهت انجام پذیرفته است، اما کافی نیست و همکاری و مساعدت تمام همکاران و دست‌اندرکاران دخیل در امور پرورشی را برای ترویج این مهم خواستار شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول