اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی:

نخستین گروه حجاج خراسانی وارد مکه شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حج و زیارت استان خراسان رضوی از ورود نخستین گروه حجاج خراسانی به مکه مکرمه خبر داد.

نخستین گروه حجاج خراسانی وارد مکه شدند
مسعود مجردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: باتوجه به اینکه حجاج استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی مدینه قبل بودند در حال حاضر نخستین گروه اعزام حجاج پس از هفت روز وارد مکه شدند که تا اخر روز دومین گروه حجاج خراسانی نیز به مکه اعزام می‌شوند.
مدیرکل حج و زیارت استان خراسان رضوی در ارتباط با برخورد پلیس فرودگاه عربستان با حجاج ایرانی در هنگام ورود گفت: در حال حاضر و از نخستین روز اعزام زائران استان‌های خراسان تاکنون11 هزار نفر وارد عربستان شده اند که براین اساس تاکنون مشکل و یا گزارشی در ارتباط با برخوردهای پلیس فرودگاه عربستان با زائران خراسانی نداشته ایم.
و ی ادامه داد: بر این اساس تاکنون پلیس فرودگاه عربستان مطابق قوانین فرودگاه این کشور با زائران حج تمتع برخورد داشته است.
مدیرکل حج و زیارت استان خراسان رضوی در پاسخ به سوالی در ارتباط با انگشت‌نگاری از زنان حجاج ایرانی در فرودگاه عربستان گفت: پلیس عرستان مطابق قانون این کشور از مردان ایرانی انگشت‌نگاری می‌کند.
مجردی خاطرنشان کرد: اما تاکنون از زنان ایرانی انگشت‌نگاری نشده است و در این راستا نیز موردی از سوی زائران استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی مطرح نشده است.
مدیرکل حج و زیارت استان خراسان رضوی در ارتباط با وضعیت سلامت حجاج استان‌های خراسان گفت: تا امروز وضعیت سلامت تمام زائران اعزامی از استان‌های خراسان در شرایط مطلوب است و بر این اساس گزارشی مبنی بر بستری‌شدن زائران به دلیل مشکلات سلامتی و یا بیماری ارائه نشده است.
مجردی مدت توقف حجاج ایرانی در عربستان به منظور مناسک حج تمتع را 32 تا35 روز عنوان کرد و گفت: زائران استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی مشمول حج تمتع 40روزه نشده اند.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول