اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس خبر داد:

همراهی 29 پزشک با حجاج فارس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: به مناسبت روز حج و سلامت 29 نفر از پزشکان مجرب و متعهد فارس به مکه مکرمه و مدینه منوره اعزام شدند.

همراهی 29 پزشک با حجاج فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا ابراهیمی بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان فارس به عنوان یک ارگان امدادی خدمت‌رسان در راستای فعالیت‌های بشردوستانه خود در حوزه‌های مختلف امداد و نجات، جوانان داوطلبان، درمان و توانبخشی و مرکز پزشکی حج و زیارت فعالیت می‌کند.
وی اضافه کرد: در سال جاری نمایندگی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عهده جمعیت هلال احمر فارس گذاشته شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس تصریح کرد: جمعیت هلال احمر فارس در حج امسال به 4 هزار و 475 نفر از زائران خدمات پزشکی ارائه کرده است.
ابراهیمی ابراز داشت: معاینه 250 مدیر و معاونان آنان، روحانیان، معین و معینه‌های کاروان و دستیاران زن و تأیید استطاعت جسمی آنها برای اعزام به سرزمین وحی و اعمال و مناسک حج تمتع، تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی از دیگر فعالیت‌های مرکز پزشکی این جمعیت بوده است.
وی اضافه کرد: واکسیناسیون مننژیت و آنفلوانزا برای 4 هزار و 475 زائر و 268 نفر از عوامل کاروان حج تمتع و 41 هزار و 782 نفر از زائران عمره مفرده و عتبات عالیات انجام شده است.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: از بین 4 هزار و 475نفر زائر اعزامی در سال جاری 336 زائر با سن بالای 80 سال در کاروان حضور دارند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس افزود: حوزه معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر فارس علاوه بر فعالیت‌های معمول بشردوستانه به عنوان حلقه اتصال نیازمندان و توانمندان مشغول ارائه خدمات هستند.
ابراهیمی با تأکید بر اینکه جمعیت هلال احمر فارس بعد از تهران بیشترین کمک‌های جمع‌آوری شده را به سومالی ارسال کرده است، گفت: جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی از جمله آرد، برنج، حبوبات و خرما برای مردم قحطی‌زده سومالی ارسال شده است.
وی اظهار داشت: همزمان با ماه مبارک رمضان، واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر فارس اقدام به اجرای طرح همای رحمت در سراسر استان فارس کرده است.
وی تصریح کرد: برپایی چادر برای جمع‌آوری کمک نقدی و غیرنقدی از سوی پایگاه‌های مساجد در شعب استان فارس، شناسایی خانواده‌های نیازمند با همکاری داوطلبان و حوزه مددکاری اجتماعی شعب، توزیع  قلک بین داوطلبان از جمله جمع‌آوری کمک‌های مردمی در قالب طرح همای رحمت بوده است.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان 3 میلیارد و 12 میلیون و 4 هزار ریال در اجرای طرح همای رحمت جمع‌آوری و 443 سبد غذایی بین خانواده‌های زندانیان و 5 هزار و 600 سبد بین سایر نیازمندان در قالب این طرح توزیع شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول