اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی:

کاروان حجاج خراسانی توقف 40 روزه در عربستان ندارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حج و زیارت استان خراسان رضوی گفت: کاروان حجاج خراسانی برای حج تمتع توقف 40 روزه در عربستان سعودی ندارند.

کاروان حجاج خراسانی توقف 40 روزه در عربستان ندارند
مسعود مجردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با خبر چند روز پیش حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مبنی بر توقف 40 روزه برخی کاروان‌های مدینه قبل در عربستان سعودی، اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌ای برای توقف 40 روزه حجاج خراسانی در عربستان سعودی به منظور مناسک حج تمتع نداریم.
مدیرکل حج و زیارت استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه پروازهای حجاج خراسانی مدینه قبل است، افزود: بر این اساس و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، توقف کاروان‌ها در عربستان در حدود 32 تا 35 روز است.
وی در ارتباط با علت تاخیرهای پروازهای حجاج از فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در ارتباط با تاخیر پرواز حجاج وجود داشت نقص فنی هواپیما بود که امر سبب شد پرواز مربوط با تاخیر مواجه شود.
مدیرکل حج و زیارت استان خراسان رضوی تاکیدکرد: نقص فنی در پرواز حجاج تنها مربوط به یک پرواز بوده است که بر این اساس تاخیری در حدود پنج تا شش ساعت در این پرواز رخ داد.
مجردی خاطر نشان کرد: تاکنون سایر پروازهای حجاج بدون تاخیر و یا با تاخیرهای کوتاه مدت انجام شده است که این میزان تاخیر معمولا غیرقابل پیش‌بینی است.
مدیرکل حج و زیارت استان خراسان رضوی در ارتباط با تعداد حجاج خراسانی که تاکنون اعزام آنان به عربستان سعودی صورت گرفته است، گفت: از ابتدای اعزام حجاج تا کنون بیش از 7 هزار نفر از خراسان رضوی به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: این تعداد افراد در قالب 40 کاروان از استان خراسان رضوی اعزام شده‌اند که سایر افراد نیز بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته اعزام می‌شوند.
مدیرکل حج و زیارت استان خراسان رضوی همچنین در ادامه در ارتباط با وضعیت حجاج اعزام شده به عربستان گفت: در حال حاضر حجاج اعزام شده به عربستان از نظر وضعیت سلامتی در شرایط خوبی بسر می‌برند و بر این اساس تاکنون مشکلی برای هیچ یک از زائران خراسان رضوی ایجاد نشده است.
وی در ارتباط با زمان برگشت حجاج خراسان رضوی گفت: هنوز دراین راستا زمان مشخصی برای اعزام حجاج خراسان رضوی اعلام نشده است.
مجردی تعداد کاروان‌های اعزامی به خراسان رضوی را 62 کاروان اعلام کرد و افزود: در میان کاروان‌های اعزامی به استان خراسان رضوی سه کاروان اهل سنت نیز هستند.
مدیرکل حج و زیارت استان خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در حج تمتع امسال 36 کاروان از مشهد و 26 کاروان از دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی اعزام می‌شوند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول