اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

حجاج سفیران ایران و الگوی سایر کشورها هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان با بیان اینکه حجاج سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: حجاج ایرانی الگوی سایر کشورهای اسلامی در مراسم حج هستند.

حجاج سفیران ایران و الگوی سایر کشورها هستند
حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، به سخنان مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران حج اشاره کرد و اظهار داشت: حج یکی از فرائض بزرگ دین اسلام است و این کنگره بزرگ اسلامی همه ساله برگزار می‌شود.
وی افزود: مراسم معنوی حج دارای خیرات و برکات زیادی است که در این ایام نصیب مسلمانان و کشورهای اسلامی می‌شود.
امام جمعه نهبندان برگزاری کنگره بزرگ حج که بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان محسوب می‌شود را فرصت مناسبی برای طرح مسائل سیاسی و طرح منافع جهان اسلام عنوان کرد و گفت: مسلمانان می‌توانند از این فرصت به نفع کشورهای جهان اسلام استفاده کنند.
خزاعی به خواسته‌های مقام معظم رهبری از مجموعه حجاج اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در غالب جلسات مختلف و پیام‌های گوناگون درخواست‌های خود از حجاج را مطرح کردند که بهره‌مندی از فضای معنوی حج مهم‌ترین درخواست معظم‌له از مجموعه حجاج در مراسم معنوی حج است که باید مورد توجه حجاج قرار گیرد.
وی توجه به وحدت مسلمانان، حفظ و تقویت این وحدت را دیگر خواسته رهبر مسلمانان جهان از حجاج در جریان حج عنوان کرد و تصریح کرد: امروز که تحلیل‌گران مسائل سیاسی به این موضوع اذعان دارند که بیداری اسلامی شکل گرفته در جهان اسلامی متاثر و الگو گرفته از انقلاب اسلامی کشور ایران است باید این مسئله در مراسم حج نیز تقویت شود.
امام جمعه نهبندان با بیان اینکه کشور ایران در حال حاضر به عنوان الگوی جهان اسلامی مطرح است، تصریح کرد: مسلمانان و حجاج کشور ما در مراسم حج مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند چراکه آنها به عنوان سفیران جمهوری اسلامی در مراسم حج شناخته می‌شوند و رفتار  آنها به الگو برای مسلمانان سایر کشورها مطرح است.
خزاعی ادامه داد: رفتار حجاج کشور ما امسال در مراسم حج زیر ذره‌بین حجاج سایر کشورهای اسلام قرار دارد و این مسئولیت سنگینی است.
وی یکی دیگر از درخواست‌های مقام معظم رهبری از حجاج را استفاده بهینه از فرصت‌ها برای رسیدن به معرفت الهی عنوان کرد و گفت: حجاج ما باید قدر این فرصت که در این مکان معنوی به سر می‌برند را بدانند و این فرصت را به خرید در بازارهای عربستان نگذرانند.
امام جمعه نهبندان از برگزاری برنامه‌های معنوی بسیار خوب از طرف بعثه رهبری در کاروان‌های حجاج خبر داد و افزود: البته اسلام با سوغاتی مخالف نیست ولی این مسئله باید در حد اعتدال باشد و حجاج در این فرصت بیشتر باید به فکر مسائل معنوی و اعمال خود باشند.
خزاعی افزود: این مسئله نیاز به فرهنگ‌سازی در بین حجاج دارد که البته در غالب کلاس‌های آموزشی پیش از اعزام این مسائل برای حجاج مطرح و تبیین شده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول