اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

حجاج ایرانی به بعد سیاسی حج بیشتر توجه کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه گفت: با توجه به اینکه در برهه کنونی بیداری اسلامی در کشورها رقم خورده است، حجاج ایرانی باید امسال بعد سیاسی حج را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

حجاج ایرانی به بعد سیاسی حج بیشتر توجه کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام عبدالعلی استیری پیش از ظهر امروز در نشستی با اشاره به هفته حج اظهار داشت: این روزها کسانی که سال‏ها چشم انتظار دیدن خانه خدا بودند، به آرزوی دیرینه خود می‏رسند و به حج مشرف می‏شوند؛ اما باید دانست که حج از اهمیت خاصی در اسلام برخوردار است و باید شان آن حفظ شود.
امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: حج ابعاد مختلف دارد که باید در همه زمینه‏‏های اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... به آن توجه شود.
استیری افزود: امروز هنگامی که حجاج به خانه خدا مشرف می‏شوند، وقتی احرام می‏بندند باید متوجه باشند که در حقیقت از همه تعلقات دنیوی جدا می‏شوند و همه در یک صف واحد قرار می‏گیرند.
وی ادامه داد: مردم باید از لباس احرام استفاده کنند تا از این دنیا فاصله بگیرند و پس از بازگشت از حج نیز باید این لباس احرامی که بر تن کرده‏اند، اثر خود را بر فکر و ذهن حاجیان بگذارد و آنها همواره به یاد زمان احرام خود باشند.
امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: انسان باید همواره متوجه باشد که چه عملی انجام می‏دهد و از رفتار پیامبر گرامی اسلام و بزرگان دین الگوبرداری کند.
استیری با بیان اینکه باید سیره معصومین را مورد توجه قرار دهیم تا نوعی انقلاب درونی در دل‏های ما ایجاد شود، گفت: حج ابراهیمی، حجی است که از زمان آغاز آن باید تاثیرگذاری داشته و حرفی در دنیا از لحاظ سیاسی برای خود داشته باشد.
وی همچنین با بیان اینکه توجه به خداوند روح عبادت بوده این نکته را در روح سیاست نیز مشترک دانست و یادآور شد: این دو در آیین حج به هم پیوند می‏خورند و حج در حقیقت تقویت‏کننده دین و مایه اقتدار اسلام است.
امام جمعه فیروزکوه با اشاره به کسانی که به‌طور کامل مراسم حج را انجام می‏دهند، گفت: کسی که اعمال حج را به نحو احسن انجام می‏دهد، هنگام بازگشت به کشور تمام گناهانش بخشیده شده است و گویی دوباره از مادر متولد شده؛ اما به هر حال باید به "حق‏الناس" توجه داشته باشد و آن را ادا کند.
استیری با بیان اینکه امسال حجاج ایرانی باید بعد سیاسی حج را مورد توجه قرار دهند، گفت: با توجه به اینکه در برهه کنونی بیداری اسلامی در کشورها رقم خورده است، مسلمین باید در موسم حج امسال دل‏هایشان را به هم نزدیک‏تر کنند و پیام اسلام را به دیگر ملل دنیا برسانند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول