اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس:

همایش انار آغازی برای تولید بیشتر بود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فردوس گفت: برگزاری همایش ملی انار در شهرستان فردوس، نقطه آغازی برای تولید بیشتر این محصول است.

همایش انار آغازی برای تولید بیشتر بود
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، عباس اقبال پنجشنبه‌شب در مراسم اختتامیه نخستین همایش ملی انار در این شهرستان اظهار داشت: با برگزاری این همایش دو روزه بخشی از مسئولیت خود نسبت به این میوه بهشتی را ادا کردیم.
وی با اشاره به نامگذاری سال 90 به عنوان سال جهاد اقتصادی افزود: وقتی تولید ما به سطحی برسد که در حد ظرفیت و توان ملت ایران باشد آن زمان می‌توان ادعا کرد که جهاد اقتصادی صورت گرفته است.
اقبال مهم‌ترین لازمه جهاد اقتصادی را داشتن توان علمی خواند و تصریح کرد: برای استفاده از منابع مملکت و به فعلیت رساندن این منابع نیازمند تحقیقات و نتایج پژوهش‌های علمی هستیم.
فرماندار فردوس یادآور شد: اگر امروز کشور ایران به پیشرفت‌های بزرگ علمی دست یافته و آمریکا و اسرائیل نیز از امکانات هسته‌ای ایران هراس دارد، به سبب همت و تلاش دانشمندان ایرانی است.
رئیس فرهنگستان ادب فارسی و عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: یکی از خصوصیات انار، تقدس آن است و در قرآن کریم نیز از این میوه بهشتی نام برده شده است.
محمدجعفر یاحقی افزود: انار در چهار دین اسلام، مسیح، یهود و زرتشت به عنوان میوه‌ای آسمانی و مقدس است و از اینرو نباید به انار تنها به عنوان یک محصول صادراتی توجه کرد.
وی تصریح کرد: در کشور ارمنستان، انار مظهر اتحاد و پیوستگی است و از دانه‌های فشرده انار به عنوان سنبل اتحاد نام برده می‌شود.
یاحقی یادآور شد: باید علاوه بر تولید اقتصادی انار، از این محصول استفاده توریستی نیز کرد.
رئیس فرهنگستان ادب فارسی با اشاره به مرغوبیت انار فردوس و همچنین عبور حجم زیادی مسافر از این شهرستان، خواستار ایجاد بازارچه مربوط به تولیدات انار و همچنین کارخانه تولیدات مصنوعی مربوط به سنبل انار شد.
در مراسم اختتامیه نخستین همایش ملی انار شهرستان فردوس، از مجموعه 64 مقاله شفاهی و 126 مقاله پوستری تعداد سه مقاله شفاهی و سه مقاله پوستری به عنوان مقالات برتر انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول