اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گلستان خبر داد:

هفته فرهنگی گلستان در ارگ آزادی تهران

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: به مناسبت هفته فرهنگی استان‎ها، هفته فرهنگی استان گلستان در ارگ آزادی تهران برپا شد.

هفته فرهنگی گلستان در ارگ آزادی تهران
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: نظر به اینکه جشنواره‎ها و نمایشگاه‎ها، فرصت خوبی برای معرفی استان‎ها است نسبت به اجرای برنامه‎های فرهنگی و هنری و معرفی فرهنگ بومی و منطقه‎ای هر استان در پایتخت اقدام شده است.
وی با اشاره به اینکه این اقدام فرصت مناسبی را نیز برای استان گلستان فراهم آورده تا جاذبه‎های تاریخی و گردشگری و فرهنگ بومی این منطقه را معرفی کنیم، افزود: 30 غرفه در این نمایشگاه شامل 27 غرفه صنایع دستی و سه غرفه از معاونت‎های میراث فرهنگی، جاذبه‎های گردشگری و قابلیت‎های سرمایه‎گذاری و صنایع دستی این استان، سه آلاچیق ترکمن و یک سازه بافت قدیم گرگان در ارگ آزادی تهران برپا شده است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان همچنین به برپایی غرفه‎های سوزن‎دوزی ترکمن، پلاس‎بافی، گلیم‎بافی، فرش‎بافی و لباس محلی علی‎آبادکتول و همچنین پارچه بافی سنتی و لباس محلی ترکمن، ابریشم‎بافی، جاجیم‎بافی و نمد مالی معرق و پیکره تراشی و چادر شب‎بافی و همچنین عرضه غذاهای محلی اشاره داشت و ادامه داد: سه گروه موسیقی و آیینی استان گلستان شامل سیستانی، کتولی و ترکمن نیز در این جشنواره به اجرای برنامه می‎پردازند.  
عباسی تصریح کرد: استان گلستان با وجود بیش از یک هزار و 500 جاذبه تاریخی و گردشگری و مناطق دیدنی فراوان و همچنین وجود اقوام مختلف و سنت‎های گوناگون به عنوان یکی از فعال‎ترین استان‎ها در هفته فرهنگی استان‎ها حاضر شده است.
وی برگزاری هفته فرهنگی استان‎ها را حرکتی مثبت ارزیابی کرد و متذکر شد: با ارائه برنامه‎ها و محصولات فرهنگی، مردم با فرهنگ و رسوم هر استان آشنا می‎شوند و بی‎تردید این امر، توسعه صنعت گردشگری را به دنبال خواهد داشت.
برنامه‎های هفته فرهنگی استان گلستان، 23 تا 29 مهر ماه در ارگ آزادی تهران اجرا می‎شود.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول