اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم:

شهرداری با نگاه فرهنگی گام‌های اساسی برمی‌دارد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم گفت: امروزه نباید شهرداری را تنها یک دستگاه خدماتی تلقی کرد، به‌طور قطع شهرداری می‌تواند با نگاه اجتماعی فرهنگی گام‌های اساسی‌تری بردارد.

شهرداری با نگاه فرهنگی گام‌های اساسی برمی‌دارد
طوبی حجازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، در سخنانی اظهار کرد: ایجاد آموزش و نشاط یکی از ضرورت‌های مهم برای شهروندان است و تمام دستگاه‌هایی که به طور مستقیم متولی این امر هستند، وظیفه دارند آن را محقق سازند.
وی ادامه داد: شهرداری به عنوان یکی از سازمان‌های مرتبط با این موضوع است که باید با اعمال روش‌های مناسب در تمام حوزه‌های خدماتی خود، این موضوع را مورد توجه قرار دهد.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم بیان کرد: امروزه نباید شهرداری را تنها یک دستگاه خدماتی تلقی کرد، به‌طور قطع شهرداری می‌تواند با نگاه اجتماعی فرهنگی گام‌های اساسی‌تری بردارد.
به گفته حجازی، شهرداری در سه ماه اخیر و با برنامه‌‌ریزی‌های کوتاه مدت و میان‌مدت گام‌های خوبی برداشته است و با حضور در برنامه‌های متنوع و برگزاری برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در سطح شهر خدمات خوبی ارائه کرده است.
وی برگزاری شبی با کتاب در ماه مبارک رمضان، برپایی نمایشگاه کتاب همراه با برنامه‌های فرهنگی، ایجاد ایستگاه‌های فرهنگی در چند بوستان در مناطق مختلف، برگزاری مراسم شبی با شهدا و... را از جمله اقدامات فرهنگی صورت گرفته از سوی شهرداری عنوان کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم بیان کرد: برنامه‌های مستمر آموزشی ترافیک مربیان مهدهای کودک و دانش‌آموزان با شرکت آموزش و پرورش از سال‌های قبل شروع و به شهروندان ارائه شده است.
حجازی افزود: در مرحله نخست 80 هزار کتاب ویژه و در مرحله دوم 100 هزار جلد کتاب به صورت تخصصی بین دانش‌آموزان در مدارس توزیع و آموزش داده شده است.
وی بیان کرد: توسعه و ارائه این قبیل برنامه‌ها بسیار ضروری است، اما گام‌های دیگری در شهرداری لازم است برداشته شود تا خدمات‌رسانی در حوزه فرهنگ ضمن نهادینه شدن همیشه جاری باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر خاطرنشان کرد: ایجاد فرهنگ‌سرا در مناطق هشت‌گانه شهرداری به ویژه مناطق محروم وآسیب‌خیز شهر و ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی اجتماعی با مشارکت دستگاه‌های توانمند در امور مشاوره و حقوقی اجتماعی و فرهنگی ضروری است.
حجازی عنوان کرد: هم اینک یک فرهنگسرا فعال و یک فرهنگسرا در حال ساخت و احداث یک فرهنگسرا نیز در دست مطالعه است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول