اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کوچکی‌نژاد:

حکم شهردار رشت قانونی پایان یافته است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رشت در مجلس گفت: حکم فعالیت محمود فریدونی شهردار رشت قانونی پایان یافته و وزارت کشور در عدم تمدید حکم شهردار به مدت 2.5 سال تخلف کرده و باید پاسخگو باشد.

حکم شهردار رشت قانونی پایان یافته است
جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اختلافات موجود بین شورا و شهرداری درباره پایان یافتن حکم ماموریت فریدونی شهردار رشت، اظهار داشت: به وزیر کشور تذکر دادیم تا مشکلات شورا و شهرداری رشت را به عنوان دستگاه متولی برطرف کند.
وی ادامه داد: درباره بسیاری از مشکلات شهر رشت مانند آبگرفتگی، ساخت و سازهای بی‌رویه و غیرقانونی و عدم اجرای بسیاری از قوانین شهر رشت و اینکه نباید اختلافات به صحن شورا کشیده شود با وزیر کشور صحبت شد.
نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به منظم نبودن جلسات شورای این شهر اذعان داشت: با توجه به اینکه محمود فریدونی بازنشسته بود به همین دلیل وزارت کشور یک سال به او حکم داد تا  شهردار رشت شود و اکنون 2.5 سال از عدم تمدید حکم شهردار می‌گذرد و وزارت کشور در این زمینه تخلف کرده و باید پاسخگو باشد.
وی با بیان اینکه موضوع شهرداری و شورای شهر رشت برای مردم این شهر مشکلات ایجاد کرده است، تصریح کرد: نباید این مسئله به رسانه‌ها کشیده می‌شد ولی وزارت کشور این بستر را به وجود آورد و برخی افراد به قانون عمل نمی‌کنند.
کوچکی‌نژاد وزارت کشور را متولی شورا و شهرداری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: طبق قانون و مصوبه هیئت وزیران حکم محمود فریدونی به عنوان شهردار رشت یک ساله بود که در این راستا سیستم استانداری، شورای شهر و شهرداری باید پاسخگوی مردم باشند.
به گزارش فارس، هیئت وزیران در جلسه مورخ 12 اسفند سال 86 طبق پیشنهاد تاریخ هشتم اسفند سال 86 وزارت کشور و به استناد ماده «41» قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 84 تصویب کرد که محمود فریدونی به مدت یک سال به عنوان شهردار رشت با رعایت قوانین و مقررات مربوطه مجاز به فعالیت است.
این مصوبه توسط پرویز داودی معاون اول وقت رئیس جمهور امضا شده است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول