اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دبیرخانه کمیسیون فرهنگی کلانشهرهای کشور:

شهرداری‌ها متولیان حوزه فرهنگ در جامعه هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دبیرخانه کمیسیون فرهنگی کلانشهرهای کشور گفت: شهرداری‌ها متولیان اصلی حوزه فرهنگ و عهده‌دار ارتقای سطح فرهنگ شهروندی در جامعه هستند.

شهرداری‌ها متولیان حوزه فرهنگ در جامعه هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عادل مزاری ظهر امروز در نخستین جشنواره ملی محصولات فرهنگ شهروندی شهرداری‌های مراکز استان‌های کشور در مشهد اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره‌ها و نمایشگاه‌هایی اثرات بزرگ و ماندگاری در جامعه دارد و ثمرات اثرگذاری آن در ارتقای فرهنگ شهروندی شهروندان نمایان است.
وی افزود: امروز می‌توانیم با افتخار ادعا کنیم که در زمینه‌های فرهنگی چه در کلانشهرها و چه در مراکز کوچک و بزرگ استان‌های کشور رشد قابل ملاحظه‌ای داشتیم و حضور فعال تمام مناطق در این جشنواره و ارایه تولیدات فرهنگی به آن، نمایانگر این رشد است.
مزاری ارائه بیش از سه هزار و 800 اثر فرهنگی به نخستین جشنواره ملی محصولات فرهنگ شهروندی را بسیار مثبت و ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: این آمار نشان‌دهنده پیشی گرفتن شهرداری‌ها از سایر حوزه‌های مختلف فرهنگی در سطح کشور است.
وی این جشنواره را یک آغاز پر قدرت و بزرگ در عرصه فرهنگ شهروندی در کشور عنوان کرد، افزود: مبحث فرهنگ شهروندی در شرایط کنونی کشور از اهم واجبات در حوزه امور فرهنگی است که با توجه ویژه شهرداری به این مبحث، طی این جشنواره به طور کامل و همه جانبه به آن پرداخته می‌شود.
رئیس دبیرخانه کمیسیون فرهنگی کلانشهرهای کشور ضمن اشاره به خروجی‌های این جشنواره اظهار داشت: پیشنهادهایی که از برخی شهرداری‌های حاضر در این جشنواره دریافت شده از خروجی‌های خوب و با ارزش این جشنواره محسوب می‌شود.
مزاری در ارتباط با این پیشنهادات افزود: چرخش برگزاری جشنواره ملی محصولات فرهنگی در سایر شهرها، ثبت آثار ارائه شده در راستای استفاده و الگوبرداری از آنها در کل کشور ضمن ثبت صاحب اثر و جلوگیری از موازی کاری‌ها در این زمینه و همچنین برقراری شورای راهبردی آموزش فرهنگ شهروندی از جمله پیشنهادات قابل تأمل و مثبت ارائه شده از سوی شهرهای مختلف در این جشنواره است.
وی ضمن درخواست از مراکز استان‌ها برای حضور فعال‌تر در این زمینه‌ها، اظهار داشت، با وجود اینکه استقبال مراکز استان‌ها برای حضور در این جشنواره و ارائه تولیدات فرهنگی خوب بوده است و کاملا وارد جریان کار شده‌اند اما امیدواریم که بیشتر از این شاهد حضور فعال و پررنگ آنها در این زمینه‌ها باشیم.
مزاری ضمن تشکر از معاونان مراکز استان‌ها به خاطر همکاری و توجه به حوزه‌های فرهنگی، افزود: به سبب وجود مشکلات یکسان در استان‌ها و شهرهای مختلف و اینکه بسیاری از مسائل مبتلا به در شهرهای مختلف شبیه یکدیگر است، استفاده از ظرفیت‌ها و الگوبرداری از شهرهای دیگر می‌تواند زمینه‌های ارتقای هرچه سریع‌تر فرهنگ شهروندی در کل کشور را فراهم آورد.
انتهای پیامو۲۰ 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول