اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری؛

شهرداران خوش حساب تشویق می‌شوند

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری شهرداران خوش حساب این استان معرفی و تشویق می‌شوند.

شهرداران خوش حساب تشویق می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‎اصغر عنابستانی ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان، با اشاره به قانون پرداخت نیم درصد از درآمدهای شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: شهرداری‌ها باید هرچه سریعتر بدهی‌های معوقه خود را به کتابخانه‌های عمومی پرداخت کنند.
وی تصریح کرد: از این پس، ابلاغ پاداش شهرداران این استان مشروط به واریز نیم درصد درآمدهای آنان به حساب کتابخانه‎‌های عمومی است.
استاندار چهارمحال و بختیاری به عدم اجرای این قانون و واریز نکردن سهم نیم درصد کتابخانه‎های عمومی از سوی برخی شهرداری‌ها در این استان اشاره و تأکید کرد: شهردارانی که ۱۰۰ درصد سهم کتابخانه‌های عمومی را واریز کنند، پاداش ویژه دریافت خواهند کرد.
وی به مشکلات مالی شهرداری‌ها در این استان برای پیشبرد امور عمرانی، خدمات، فرهنگی و اجتماعی شهرها اشاره کرد و افزود: شهرداران نباید نیم درصد سهم کتابخانه‎ها را جزو درآمدهای خود محسوب کنند و محاسبات مالی خود را منهای مبلغ یاد شده انجام دهند.
عنابستانی تصریح کرد: با شهردارانی که نسبت به واریز نیم درصد درآمد خود به حساب کتابخانه‌های عمومی اقدام نکنند، برخورد جدی و قانونی می‎شود.
نماینده عالی دولت در چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به این که ساختمان کتابخانه شهید جعفرزاده در حال تخریب است گفت: باید یک مکان مناسب برای انتقال موقت این کتابخانه پیش‌بینی و اقدام لازم در این راستا صورت گیرد.
عنابستانی با بیان این که کتابخانه‌های مساجد این استان تعطیل هستند، تصریح کرد: باید تمام کتاب‌های این کتابخانه‎ها را قفسه بندی و برای استفاده عموم مردم در کنار شبستان قرار داد.
بهرام داودی مدیرکل کتابخانه‎های عمومی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: متاسفانه شهردار‌ها نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمدهای خود را به طور کامل پرداخت نکرده‌اند.
وی افزود: شهرداری‎ها باید هرچه سریعتر بدهی‌های معوقه کتابخانه‌های عمومی را پرداخت کنند.
داودی سهم کتابخانه‌ از درآمدهای سال گذشته شهرداری‌ها را 300 میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: متاسفانه تا به امروز تنها 203 میلیون تومان از این رقم پرداخت شده است.
وی ادامه داد: سهم کتابخانه‌ها از درآمد سال جاری شهرداری‌ها 500 میلیون تومان است که در شش ماه نخست سال جاری فقط 127 میلیون تومان آن پرداخت شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که از سال 86 تا 89 تنها 2 درصد از سهم کتابخانه‎ها از درآمد شهرداری‌ها پرداخت شده، خاطرنشان کرد: در سال 89 با پیگیری مستمر استاندار این میزان به 45 درصد رسیده است.
وی افزود: بر اساس نهضت سند مطالعه مفید در افق 1404 باید 35 درصد از جمعیت استان عضو کتابخانه‌ها باشند که در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد. 
داوودی بر ضرورت افزایش ساعت مطالعه مفید در این استان تاکید کرد و گفت: در همین راستا نهضت مطالعه مفید در شهرستان‌های فارسان و بروجن تشکیل شده که به زودی در دیگر شهرستان‌های استان نیز راه‌اندازی می‌شود.
وی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی باید نهایت صرفه جویی را در هزینه‌های جاری و مصرف انرژی داشته باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول