اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی شهردار رشت خبر داد:

اجرای طرح اصلاح هندسی پیاده‌روهای رشت

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و حمل و نقل و ترافیک شهردار رشت از اجرای طرح هندسی پیاده‌روهای تقاطع بیستون به سردار جنگل این شهر خبر داد.

اجرای طرح اصلاح هندسی پیاده‌روهای رشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد نصیری عصر امروز در جلسه برنامه‌ریزی شهرداری این شهر اظهار داشت: به منظور سهولت در امر تردد خودروها و رفاه حال شهروندان طرح اصلاح هندسی پیاده‌روهای تقاطع خیابان بیستون به سردار جنگل از محدوده خیابان صفاری به طرف خیابان ابراهیم‌زاده در حال انجام است.
وی طول این مسیر را 140 متر و عرض 3.5 متر عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در صورت مساعد بودن هوا این طرح در مدت دو هفته به پایان برسد.
معاون برنامه‌ریزی شهردار رشت برطرف شدن مشکلات عبور و مرور و آزاد شدن حرکت مستقیم خودروها از گردش به چپ را از جمله مزایای طرح اصلاح هندسی مذکور عنوان کرد.
وی بیشترین معضل ترافیک شهر رشت را بی‌انضباطی برخی از رانندگان عنوان کرد و گفت: برخی رانندگان با توقف‌های لحظه‌ای خود موجبات مشکل در تردد شهروندان را فراهم می‌آورند.
نصیری پارک دوبل، توقف‌های غیر اصولی، عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، رعایت نکردن فرهنگ صحیح استفاده از خودرو و ... را از دیگر دلایل این مشکلات برشمرد.
وی از رانندگان و شهروندان خواستار همکاری بیشتر در راستای بهبود ترافیک شهری شد و اظهار داشت: این امر اقدامی برای تامین رفاه آنهاست.
معاون برنامه‌ریزی حمل و نقل و ترافیک شهردار رشت در ادامه به نصب تابلوهای تبلیغاتی در زیر چراغ‌های LEDاشاره کرد و بیان داشت: در نخستین گام به صورت پایلوت این طرح را در چهار راه میکائیل اجرا کردیم که در صورت رضایت‌مندی شهروندان در دیگر نقاط نیز نصب می‌شود.
وی از خط کشی طولی و عرضی خیابان‌ها و خط کشی عابر پیاده، چراغ‌دار شدن تقاطع جدید و اصلاح چراغ‌های راهنمایی، پاکسازی تابلوها، نصب سرعت گیرهای استاندارد و علائم ترافیکی مناسب در سطح شهر رشت خبر داد.
نصیری افزود: امیدواریم با همراهی شهروندان و مشارکت اعضای کارگروه ترافیک و تمام سازمان‌ها و اداره‌های ذی‌ربط این مهم را به سرانجام برسانیم.
معاون برنامه‌ریزی حمل و نقل و ترافیک شهردار رشت، استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی را در کاهش بار ترافیکی شهر ضروری خواند.
وی ابراز داشت: برای رفاه عمومی باید فرهنگ استفاده از تاکسی و اتوبوس‌های درون شهری را اعتلا دهیم تا همگان در شهر از ترافیک سهل و آسانی برخوردار شوند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول