اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز به کار نخستین کنگره فناوری اطلاعات؛

مازندران به لیست الکترونیکی سلامت کشور پیوست

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام آغاز به کار نخستین کنگره فناوری اطلاعات در سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مازندران به لیست الکترونیکی سلامت پیوست.

مازندران به لیست الکترونیکی سلامت کشور پیوست
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدمهدی ناصحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره فناوری اطلاعات در سلامت اظهار داشت: در دهه‌های اخیر پیشرفت فناوری اطلاعات رشد چشمگیری در سراسر جهان داشته است.
وی با اشاره به به اینکه تکنولوژی‌های جدید به‌گونه‌ای است که هیچ‌گاه تکنولوژی‌های قبلی از این میزان ضریب نفوذ برخوردار نبودند، افزود: امروز تمام کشورها و سازمان‌ها به استفاده از تکنولوژی فناوری اطلاعات روی آورده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه اهمیتی این بحث در منابع اطلاعاتی و خبری، قابل مشاهده است، گفت: امروز در ارسال خبر بر روی خروجی و آنتن‌ها، بر روی صدم‌های ثانیه رقابت وجود دارد .
این مسئول تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع در حوزه سلامت، یکی از ضروری‌ترین مسائل در این حوزه است که می‌تواند مداخله جدی داشته باشد.
ناصحی با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات از نظر اقتصادی به صرفه است، یادآور شد: امروز در پزشکی مباحث مهمی مانند هوش مصنوعی و درمان از راه دور مطرح می‌شود که نیاز به سرمایه‌گذاری است تا این اطلاعات در کوتاه‌ترین زمان با دقت در اختیار مردم قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اگر بتوانیم پرونده الکترونیکی سلامت را در کشور اجرایی کنیم، افزود: حجم اطلاعات و ارتباطی که در این زمینه وجود دارد باعث دسترسی آسان‌تر به وضعیت بیمار خواهد بود چرا که حداقل 400 سوال پزشکی در این پرونده نهفته است.
ناصحی با اشاره به اینکه پرونده الکترونیکی در سه استان کشور آغاز شده، خاطرنشان کرد: از اوایل هفته جاری مازندران هم به عنوان چهارمین استان در سطح کشور، در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است.
این مسئول با بیان اینکه باید زمینه‌ها و زیرساخت‌ها را برای حضور محققان طراحی و فراهم کنیم، یادآور شد: دولت موظف است بحث‌های امنیتی، حقوقی، اجتماعی و فرهنگی این تکنولوژی را لحاظ کند تا دسترسی ما برای شرایط ارائه خدمت بیشتر شود.
ناصحی در پایان اذعان داشت: از شش کشور خارجی به این کنگره، مقاله ارسال شده است.
این کنگره به مدت 2 روز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول