اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صفار‌هرندی:

نباید به نام سلامت گفتمان، وحدت را شکست/ هیچ کس از تجزیه اصولگرایی سود نمی‌برد

خبرگزاری فارس: محمدحسین صفار هرندی با اشاره به ضرورت حفظ وحدت در میان اصولگرایان گفت: به اسم سلامت گفتمان نباید کاری کرد که جمع شکسته شود که در این صورت جریان اصولگرایی تجزیه شده و هیچ کس از این موضوع نفعی نخواهد برد.

نباید به نام سلامت گفتمان، وحدت را شکست/ هیچ کس از تجزیه اصولگرایی سود نمی‌برد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد‌حسین صفار‌هرندی که سه‌شنبه شب در جمع اعضای کانون بسیج فرهنگیان سخن می‌گفت، اظهار کرد: جهان به سوی قطب‌بندی جدیدی پیش می‌رود، یک جریان متکی بر ثروت، قدرت و تزویر است و جریان دیگر ریشه در بندگی خدا دارد.
وی افزود: برای اینکه بهتر بتوانیم به موقعیت خودمان پی ببریم باید وضعیت دشمن را به خوبی بشناسیم.
مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: جامعه آمریکا بر سه عنصر ثروت، امنیت و مشروعیت پابرجا است و هر گاه پایه‌ای ضعیف شود جامعه مجبور است بار خود را به دوش پایه دیگر بیندازد.
وی با اشاره به بحران مالی در آمریکا عنوان کرد: همین آمریکا که اقتصادش روزی سرآمد اقتصادهای جهان بود، امروز 14 هزار و 500 میلیارد دلار بدهی داخلی و خارجی دارد.
هرندی تصریح کرد: در گذشته آمریکا در مناطق مختلف جهان پول خرج می‌کرد تا در میان ملت‌ها برای خودش طرفدار بسازد اما امروز با این وضعیت اقتصادی دیگر نمی‌تواند مانند قدیم پول خرج کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر آمریکا امروز به جایی رسیده که استراتژیست‌هایش می‌گویند باید دست‌هایمان را به نشانه تسلیم بالا ببریم و به مردم بگوییم که ورشکسته شده‌ایم.
مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به پایین آمدن ارزش دلار آمریکا در مقابل یورو و یوان چین گفت: با این وصف طبیعی است که یک موج خارج کردن پول از بانک‌های آمریکا شکل بگیرد و همین سبب ایجاد یک بحران اقتصادی شود.
وی تصریح کرد: بر اساس گزارشی که وال استریت ژورنال منتشر کرد حدود 10 سال است که توانایی مالی مردم هر روز در حال کاهش و تعداد فقرا در آمریکا دو برابر شده است.
صفار‌هرندی خاطر نشان کرد: خیزشی که در آمریکا در اعتراض به این نابسامانی‌های اقتصادی رخ داده است؛ کاملا خود جوش است و نخستین بار است که حرکتی بدون دخالت دو حزب بزرگ آمریکا شکل می‌گیرد.
وی گفت: بنابراین در جامعه آمریکا پایه ثروت متزلزل شده، در نتیجه این کشور مجبور است فشار مضاعفی روی پایه‌های مشروعیت و امنیت بیاورد تا ضعف خود را جبران کند.
مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: سناریو‌سازی‌هایی که توسط آمریکا علیه ایران صورت می‌گیرد برای جبران همین ضعف‌هاست.
صفارهرندی خاطرنشان کرد: بعد از واقعه یازدهم سپتامبر، دولتمردان آمریکا هر جا در مسائل داخلی که عموما مشکلات اقتصادی است دچار مشکل می‌شوند، در مورد مسائل امنیتی بهانه‌جویی می‌کنند.
وی ادامه داد: در جنگ افغانستان و عراق آمریکایی‌ها دنبال این بودند که فضایی ایجاد کنند تا تغییراتی در وضعیت افغانستان و عراق ایجاد شود تا ایران را به رابطه با آمریکا ترغیب کنند.
مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: حتی برخی از فعالان سیاسی داخل کشور که نان انقلاب را خورده بودند در فهم شرایط دچار مشکل شدند و تصور کردند اکنون که آمریکا به راحتی توانسته این دو کشور را فتح کند پس قدرت بلا‌منازع حاکم بر جهان است.
وی افزود: همین افراد در مجلس ششم تجمع کردند و سعی کردند نخستین کسانی باشند که تجدید نظرطلبی در اصول انقلاب را به صورت آشکار بیان کنند.
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: نتیجه تمام این تحلیل‌های غلط نامه‌ای بود که در مجلس ششم به رهبر معظم انقلاب نوشته شد.
وی ادامه داد: در عراق و افغانستان نیز هیچ یک از اهداف آمریکا به ثمر ننشست و با وجود هزینه‌های بسیار مادی و معنوی که ملت آمریکا متحمل شدند، بسیاری از مهره‌هایی که در این دو کشور در مسند قدرت قرار گرفتند، طرفدار جمهوری اسلامی هستند.
وی افزود: مهم‌تر این است که در جنگ عراق و افغانستان با وجود رسوایی‌های بزرگی مانند ابوغریب و گوانتانامو، نمایش آزادی و حقوق بشر آمریکایی‌ها در جهان شکست خورد.
صفار‌هرندی گفت: در جنگ 33 روزه نیز آمریکا و اسراییل در مقابل جهان تحقیر شدند و همه این اتفاقات سبب ایجاد خود باوری در میان ملت‌های مسلمان شد.
وی ادامه داد: ریشه بیداری ملت‌های مسلمان را نیز باید در همین شکست‌های آمریکا و از متزلزل شدن مشروعیت این کشور دید.
وی تاکید کرد: برخی در اسلامی بودن انقلاب‌های اخیر منطقه شک ایجاد می‌کنند، در حالی که برپایی نماز جمعه و سر دادن شعارهای اسلامی در این حرکت‌ها نشانه اسلامی بودن آنها است.
مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اینها می‌گویند که زمان اسلام به پایان رسیده و باید صحبت از اصول انسانی کرد در حالی که که این یک تفکر بسیار غلط است؛ زیرا زمان شکوفایی اسلام تازه شروع شده است.
وی خاطرنشان کرد: جبهه پایداری سالم‌ترین گفتمان را در میان گروه‌های سیاسی دارد اما دچار اشتباه تاکتیکی است.
وی با اشاره به ضرورت حفظ وحدت در میان اصولگرایان گفت: به اسم سلامت گفتمان نباید کاری کرد که جمع شکسته شود که در این صورت جریان اصولگرایی تجزیه شده و هیچ کس از این موضوع نفعی نخواهد برد.
صفارهرندی با اشاره به سیره پیامبر اسلام(ص) در جذب حداکثری گفت: اطراف پیغمبر خدا اصحابی مانند سلمان و ابوذر حضور داشتند؛ اما افرادی مانند طلحه و زبیر هم بودند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول