اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار کاشان:

اختاپوسان سلامت جامعه نباید احساس امنیت کنند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی- اجتماعی فرماندار کاشان گفت: نباید قاچاقچیان مواد مخدر که چون اختاپوسی به جان سلامت جامعه افتاده‌اند، احساس امنیت کنند.

اختاپوسان سلامت جامعه نباید احساس امنیت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد رضوان‌نژاد سه‌شنبه شب در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کاشان اظهار داشت: باید با توزیع‌ کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر چنان برخورد قاطعی صورت گیرد که همواره دار مجازات را در مقابل دیدگان خود مهیا شده ببینند و جرأت عرض اندام در جامعه و خدشه‌دار کردن سلامت اجتماعی را به ذهن خود راه ندهند. 
وی نگاه پیشگیری و آموزشی نسبت به اعتیاد را مکمل برخورد قهری با توزیع کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر دانست و خاطرنشان کرد: اقدامات فرهنگی و آموزشی در زمینه مبارزه با اعتیاد در کنار مقابله و برخورد با مجرمان و تبهکاران حوزه مواد مخدر می‌تواند تأثیری مضاعف و دو چندان در کنترل مواد مخدر داشته و هزینه‌های به وجود آمده را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.
معاون سیاسی- اجتماعی فرماندار کاشان افزود: نباید از کنار جوانانی که به خاطر ناآگاهی از آفت‌ها و آسیب‌های مواد مخدر در دام اعتیاد افتاده‌اند به راحتی عبور کرد بلکه باید با معطوف کردن دیدی تربیتی و مشاوره‌ای نسبت به درمان جسمی و روحی این افراد همت گمارد.
رضوان‌نژاد در ادامه وجود آمدن مواد مخدر صنعتی در کنار مواد افیونی سنتی را یکی از مهم‌ترین معضلات جامعه در عصر حاضر قلمداد کرد و افزود: مواد مخدر صنعتی به مراتب از مواد مخدر سنتی خطرناک‌تر است آنچنان که جوانی معتاد به شیشه در حالتی غیرعادی به مادر خودش نیز رحم نکرده و قصد جان او را می‌کند.
معاون سیاسی- اجتماعی فرماندار کاشان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به داستان کشور آندلس و چگونگی تسخیر آن توسط ارتش بیزانس، تصریح کرد: دشمن هر مملکتی برای آنکه بخواهد آن جامعه را آلوده کند نخست عفاف و غیرت را از انسان‌هایش می‌گیرد و یکی از آثار مخرب مواد افیونی زمینه‌سازی برای همین خدشه‌دار کردن همین عفت است.
وی به ذکر اقداماتی برای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان کاشان پرداخت و افزود: تخریب بعضی خرابه‌ها که موجب اجتماع معتادان و استعمال مواد مخدر در آن می‌شود با تعامل شهرداری و نیروی انتظامی یکی از اقدامات ضروری است که می‌تواند در راستای مقابله با مواد مخدر بسیار کارساز باشد.
رضوان‌نژاد همچنین تخصیص ماهیانه 15 سهمیه برای شهرستان کاشان به منظور اعزام معتادانی که قصد ترک اعتیاد دارند به اردوگاه بازپروری خمینی‌شهر را خواستار شد و آن را راهکاری مناسب برای درمان کردن معتادان به عنوان بیماران نیازمند توجه دانست. 
معاون سیاسی- اجتماعی فرماندار کاشان استفاده از ظرفیت‌هایی چون هیئات مذهبی و مجالس وعظ که با فرهنگ اعتقادی مردم عجین شده را یکی از بهترین روش‌ها در آگاه‌سازی جامعه قلمداد و بیان کرد: می‌توان با برپایی گردهمایی با هیئات مذهبی، ائمه جمعه و وعاظ شهرستان از فرصتی که به دلیل جایگاه ممتاز این عناصر در فرهنگ و باورهای اعتقادی مردم در راستای فرهنگ‌سازی و هوشیاری جامعه از ظرفیت‌ آنها به بهترین شکل بهره برد. 
وی تجلیل از خانواده شهدایی که در مبارزه با مواد مخدر جان خود را فدا کردند را نیز به عنوان اقدامی در راستای تقدیر از حراست‌کنندگان از سلامت و امنیت جامعه ذکر کرد و خواستار تعیین دیداری در این زمینه با همکاری بنیاد شهید با خانواده شهدای کشته شده در این زمینه شد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول