اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان خبر داد:

برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در شهر کرمان از 22 تا 29 آبان سال‌ جاری خبر داد.

برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به واقعه 24 مهر در مسجد جامع کرمان اظهار داشت: این مسئله در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و مقرر شد تا کارهای ارزشمندی برای ثبت این واقعه که در دوران ظلم و ستم شاهنشاهی رخ داده است، انجام شود.
وی افزود: در سال جاری حرکت زیبایی به ابتکار امام جمعه، استاندار و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در زمینه این واقعه تاریخی انجام شد که جای تقدیر فراوان دارد.
سعیدی با اشاره به محورهای جلسه قبل شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: در آن جلسه بحث‌های خوبی مطرح شد که از جمله آنها می‌توان به بحث ترویج فرهنگ شکرگزاری و انتقاد سازنده با تولیت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اشاره کرد که این اداره‌کل در این راستا جلساتی را تشکیل داده بود که گزارش آن نیز ارائه شد.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نوزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی را در پیش‌ رو داریم که باید همه دستگاه‌ها اقداماتی را در زمینه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه انجام دهند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کرمان بیان داشت: می‌طلبد در این هفته تمام دستگاه‌های اجرایی که در هفته کتاب به آنها مسئولیتی به آنها محول شده در راستای برگزاری و ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کنند.
وی با بیان اینکه هفته کتاب جمهوری اسلامی از 22 تا 29 آبان ‌ماه سال ‌جاری برگزار می‌شود، عنوان کرد: یکی از اقدامات این هفته برگزاری نمایشگاه کتاب کرمان است که با حضور بیش از 800 ناشر داخلی و با تخفیف 40 درصد برگزار می‌شود.
سعیدی گفت: سال گذشته نمایشگاه کتاب در کرمان با شور و شعف خاصی برگزار شد و استقبال مردم از این نمایشگاه نیز بی‌نظیر بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری فراوانی در حاشیه نمایشگاه کتاب در کرمان برگزار می‌شود که همه آنها مرتبط با موضوع کتاب است و انتخاب کتاب سال نیز در همین ایام در استان انجام می‌شود.
سعیدی اظهار داشت: ستاد هفته کتاب در تعدادی از شهرستان‌ها جلسه تشکیل داده است و در مرکز استان نیز چهارشنبه 27 مهر ماه‌ جاری با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار تشکیل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: انتخاب کتاب سال و ضرورت همراهی و پشتیانی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در بحث فرهنگ و کتاب در این ایام بسیار لازم و ضروری است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: با توجه به نارضایتی مقام معظم رهبری از وضعیت کتابخوانی در کشور باید هفته کتاب جمهوری اسلامی را پررنگ‌تر از گذشته برگزار کنیم تا توانسته باشیم در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گامی برداریم.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول