اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خبر داد:

استفاده مصالح بومی در طرح هادی آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: استفاده از مصالح بومی در اجرای طرح هادی در آذربایجان غربی مورد توجه قرار گرفته است.

استفاده مصالح بومی در طرح هادی آذربایجان غربی
ایوب عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: استفاده از مصالح بومی منطقه در اجرای طرح هادی در روستاهای آذربایجان غربی مورد توجه قرار گرفته است و بر این اساس از سنگ‌ها و مصالح موجود در هر منطقه برای اجرای طرح هادی به ویژه سنگ‌فرش روستاهای استان استفاده می‌شود.
وی با بیان اینکه مصالح بومی هر منطقه سازگار با بافت روستا و محیط روستایی است، تصریح کرد: مردم روستا نیز از این اقدام استقبال می‌کنند.
این مسئول افزود: استفاده از مصالح بومی نیازمند ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین نیست و بر این اساس طرح هادی با کمترین هزینه و با کمترین زمان ممکن در سطح روستاهای استان اجرایی می‌شود.
عزیزی با بیان اینکه در روستاهای استان شاهد بودیم فضولات حیوانی آسفالت خیابان‌های روستا را از بین می‌برد، گفت: استفاده از مصالح بومی اقدامی است که در سطح استان انجام گرفت و در صورت امکان سایر استان‌ها نیز می توانند از این طرح استفاده کنند.
وی با اشاره به اجرای طرح هادی و معرفی مزایای این طرح برای مردم، بیان کرد: به‌طور میانگین سالانه 7 هزار واحد در راستای اجرای طرح هادی در آذربایجان غربی احداث می‌شود که این تعداد در سال 89 به 21 هزار واحد افزایش یافته بود.
این مسئول با اشاره به افزایش 3 برابری اجرای طرح هادی در روستاهای استان در سال گذشته، ‌افزود: امسال نیز این روند تدوام خواهد داشت.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی بر زیباسازی محیط روستاها تاکید کرد و تصریح کرد: جنبه زیبایی و احیای معماری بومی و سنتی با دانش روز از دیگر مزایای استفاده از مصالح بومی است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول