اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری:

6 طرح هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری مصوب شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: طرح هادی روستایی شش روستا از توابع شهرستان بروجن به تصویب رسید.

6 طرح هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری مصوب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سام انصاری پیش ازظهر امروز در نشست کمیته تصویب طرح‌های هادی و تعیین محدوده روستایی در این استان، اظهار داشت: به‌منظور مطالعه و تهیه این تعداد طرح هادی افزون بر 560 میلیون ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به روستاهای برخوردار از این طرح، گفت: با نظر این کمیته طرح هادی روستاهای سیبک، معموره، بیژگرد، تگرک آب، امام قیس و چرمینه از توابع بخش بلداجی شهرستان بروجن به تصویب رسید.
انصاری خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های هادی روستایی در این استان افزون بر یک‌هزار و 420 خانوار با جمعیتی افزون بر 5 هزار و 938 نفر جمعیت از خدمات این طرح‌ها بهره‌مند خواهند شد.
مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهداف اجرایی طرح‌های هادی روستایی در این استان، گفت: ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضع فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم به‌منظور بهبود مسکن روستائیان و خدمات محیطی زیستی از مهم‌ترین این اهداف است.
وی افزود: طرح‌های هادی روستای از جمله پروژه‌هایی محسوب می‏شود که در راستای فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می‌شوند.
انصاری اظهار داشت: تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی، اصلاح معابر، سنددار کردن زمین‌های روستایی، تهیه طرح ساماندهی روستایی، اعطای تسهیلات مسکن شهری از مهم‌ترین وظایف بنیاد مسکن به شمار می‎رود.
وی افزود: در حال حاضر عمده فعالیت‌های سازمان بنیاد مسکن در چهار بخش از جمله عمران روستایی، بخش بازسازی مسکن روستایی، بخش مسکن روستایی و حساب 100 امام (ره) در حال انجام است.
وی با اشاره به مشکلات بنیاد مسکن گفت: عدم همکاری برخی از بانک‌های عامل در رابطه با پذیرش و عقد قرارداد برابر دستورالعمل اجرایی ابلاغ شده و عدم پذیرش سفته زنجیره‌ای به عنوان ضمانت تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، کمبود شعب برخی از بانک‌ها در شهرستان‌ها و مناطق دوردست، کمبود اعتبار در رابطه با تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی از مهم‌ترین مشکلات فراروی این بنیاد در راستای تحقق هدف‌های اجرایی است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول