اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد مسکن:

طرح هادی روستاهای بالای 20 خانوار کشور تهیه می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه طرح هادی تمام روستاهای بالای 20 خانوار کشور تهیه و عملیات اجرایی آنها نیز انجام می‌شود.

طرح هادی روستاهای بالای 20 خانوار کشور تهیه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل‌ به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان اردبیل محمدرضا شاملو در دیدار مدیران بنیاد مسکن استان اردبیل اظهار داشت: بنیاد مسکن با هدف حمایت از توسعه مناطق روستایی اجرای این طرح را در اولویت قرار داده است به طوری که ما مصمم هستیم در تمام روستاها با اجرای طرح‌های عمران و آبادانی به ویژه انجام کارهای زیربنایی یک تحرک و پویایی جدی را در مسیر توسعه واقعی به وجود آوریم.
وی با یادآوری این‌که در این مسیر تهیه و اجرای طرح‌های هادی ضروری به نظر می‌رسد، تصریح کرد: در این زمینه اقدامات خوبی در کشور شروع شده و زمینه اجرای طرح‌ها و برنامه‌های خوبی نیز با حمایت دولت و مجلس در دستور کار است.
شاملو در ادامه سخنان خود بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی را از دیگر فعالیت‌های این مجموعه اعلام کرد و افزود: این کار با هدف جلوگیری از آسیب‌پذیر بودن اماکن روستایی انجام می‌شود به طوری که در تلاش هستیم همه ساله به تعهدات خود در مقاوم‌سازی مسکن روستایی اقدام کنیم.
این مسئول در ادامه سخنان خود از اجرای طرح هادی برای 9 هزار روستا در سال‌جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: تاکنون در کشور 24 هزار روستا از ثمرات اجرای طرح هادی بهره‌مند شدند.
به گزارش فارس، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن اضافه کرد: عملیات اجرایی طرح هادی در سه هزار روستای دیگر در دستور کار قرار گرفته به طوری که امسال بودجه مناسبی نیز برای انجام طرح‌های هادی و مسکن روستایی اختصاص یافته است.
شاملو از همکاری خوب ثبت و اسناد در صدور سند مالکیت روستایی قدردانی کرد و ادامه داد: از جمله کارهای ماندگار بنیاد مسکن و سازمان ثبت اسناد صدور سند مالکیت واحدهای مسکونی روستایی است که تاکنون دو میلیون و 650 هزار واحد روستایی سنددار شدند.
وی در ادامه گفت: امسال نیز با جدیت تمام کار صدور اسناد مالکیت در تمام استان‌های کشور ادامه دارد که انتظار می‌رود بیش از 300 هزار سند به مالکان روستایی صادر شود.
شاملو افزود: صدور سند مالکیت روستایی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و در راستای اجرای این قانون به دو میلیون و 650 هزار واحد روستایی کشور این اسناد تاکنون صادر شده است.
وی توجه به حفظ و احیای بافت‌های فرسوده سنتی و بومی روستایی را ضروری برشمرد و اظهار داشت:‌ این کار از اولویت‌های بنیاد مسکن در مناطق مختلف است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد:‌ با دادن الگوهای لازم عوامل اجرایی با همکاری نهادهایی چون بخشداری، دهیاری، شوراهای اسلامی برای حفظ معماری سنتی روستاها همزمان با اجرای طرح هادی احیای این مناطق در اولویت قرار دارد.
به گزارش فارس، همزمان با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن طرح هادی روستای برندق یکی از سه روستای هدف گردشگری خلخال افتتاح شد.
برای اجرای مرحله اول این طرح شش هزار و 100 متر سنگ‌فرش شده است و 14 هزار متر مربع نیز آسفالت‌ریزی شده است.
برای بهره‌برداری طرح هادی روستای برندق 600 میلیون تومان هزینه شده است و یک کیلومتر باقی‌مانده از این طرح نیز در دست اقدام است.‌
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول