اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال صورت گرفت؛

شناسایی ۱۲۰ کالای غیراستاندارد در بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال از 45 هزار کالای بررسی شده، 120 کالا استاندارد نبود که به مبدا بازگردانده شدند.

شناسایی ۱۲۰ کالای غیراستاندارد در بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، امیرحسین محتشم سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آغاز سال 90 تا پایان شهریور امسال بیش از سه هزار کالای وارداتی مورد آزمون استاندارد قرار گرفته است.
وی افزود: حدود چهار هزار کولر دو تکه (اسپلیت) وارد استان شد که از مصرف انرژی بالایی برخوردار بود.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر گفت: این محموله 27 کانتینری بعد از آزمون استاندارد در گمرک بوشهر، تائید صلاحیت نشد و به مبدا برگشت داده شد.
وی اضافه کرد: رده انرژی برخی از کالاهای برقی به ویژه کولرهای دو تکه موجب افزایش مصرف برق می‌شود که این موضوع در برخی کالای وارداتی رعایت نمی‌شود.
محتشم بیان کرد: از 45 هزار کالای بررسی شده، 120 کالا استاندارد نبود بنابراین به مبدا برگشت شد.
وی از اجباری شدن استاندارد تمام کالاهای تولید داخل و اجرای طرح تجا خبر داد.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهرگفت: مدیران آزمایشگاه‌های همکار نهایت درایت و دقت خود را در ارتباط با جذب نیروهای متخصص و متعهد در آزمایشگاه‌ها اعمال کنند.
محتشم افزود: با پیشرفت‌های روزافزون و در راستای استفاده‌ بهینه از زمان، نتایج آزمون‌ها از این پس به صورت الکترونیکی به مراجعه‌کنندگان ارائه شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای آزمایشگاه‌های همکار، ایجاد سایت آزمایشگاه‌های همکار و به روز شدن آن و ذکر دامنه‌ فعالیت آزمایشگاه‌ها در آن، افزایش نیافتن هزینه آزمون پس از هدفمندی یارانه‌ها، الزام به پیاده‌سازی استاندارد ایزو 17025، انجام دو تدوین به ازای هر کارشناس آزمایشگاه، جداسازی بخش تحویل نمونه از بخش آزمون و ارتباط نداشتن صاحب کالا با آزمایشگاه همکار از مهم‌ترین مصوبات ستاد راهبردی استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول