اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور استان‌های سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران:

106 شرکت بازرسی بر استانداردهای کشور نظارت دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور استان‌های سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: در حال حاضر‌ 106 شرکت بازرسی به منظور نظارت بر استانداردهای اعمال شده در سراسر کشور فعال هستند.

106 شرکت بازرسی بر استانداردهای کشور نظارت دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان وحید مرندی‌مقدم دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت هفته استاندارد اظهار کرد: استانداردسازی یک عمل صالح است که باید مورد توجه قرار گرفته و توسعه یابد چرا که روز جهانی استاندارد بهانه‌ای است که ما همگام با 163 کشور عضو ایزو، به دور هم جمع شده و به منظور فرهنگ‌سازی و آگاهی از اهمیت استاندارد نکات مهمی را مطرح کنیم.
وی افزود: امروز دنیا به اهمیت، الزام، نیاز و ضرورت استاندارد آگاه است و سرمایه‌گذاری در این امر بسیار بدیهی به شمار می‌‌رود و از آنجا که استانداردها جزء مطالبات ملی محسوب می‌شود اگر روزی از واحدهای تولیدی درخواست می‌شد که استانداردها را رعایت کنند، امروز این خواست مردم است که واحدهای تولیدی با استانداردهای ملی و جهانی مطابقت داشته باشند.
مدیرکل امور استان‌های سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران خاطرنشان کرد: توانسته‌ایم همگام با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بیش از  70 استاندارد ملی را برای محصولات انرژی‌بر و بیش از 30 مورد استانداردهای مصرف سوخت را برای صنایع انرژی‌بر تدوین کنیم که به نوبه خود گستره عظیمی را شامل می‌شود.
وی بیان کرد: در برنامه سوم توسعه برای 3 هزار و 682 مورد، تدوین استاندارد انجام شد این در حالی است که در پایان برنامه چهارم توسعه این رقم به 10 هزار و 653 مورد رسیده که نشان‌دهنده رشد 3 درصدی تدوین استاندارد است.
مرندی‌مقدم ادامه داد: صدور پروانه‌های استاندارد نیز در برنامه سوم توسعه، 4 هزار و 538 مورد بود که در پایان برنامه چهارم توسعه به 14 هزار و 509 مورد افزایش پیدا کرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 106 شرکت بازرسی به منظور نظارت بر استانداردهای اعمال شده در سراسر کشور فعال هستند و ما در جهان و بین 163 کشور عضو ایزو دارای رتبه 31 هستیم که با توجه به میانگین شاخص کشور رتبه نسبتاً خوبی است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان نیز گفت: ما نمی‌توانیم ارزش‌ها و آداب و رسوم کشورمان را مطابق استاندارد پیش‌ ببریم اما می‌توانیم آنها را بومی کنیم.
علی‌حیدر نوری افزود: امروز استاندارد در سطح جهان و به عنوان اولویت انکارناپذیر دامنه خود را گسترده و ما را ملزم می‌کند تا قوائد آن را رعایت کنیم.
معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان تصریح کرد: استاندارد جزو ضروریات زندگی ما به شمار رفته و واحدهای تولیدی نیز برای ادامه حیات خود نیازمند رعایت استاندارد هستند که اگر این امر رعایت نشود با مخاطرات شدیدی روبه‌رو می‌شویم.
وی در پایان گفت: اگر بتوانیم استاندارد را به عنوان یک فرهنگ عامه ترویج دهیم می‌توانیم تعداد زیادی از تولیدکنندگان را از ورشکستگی نجات داده و مصرف‌کنندگان را نیز به سمت استفاده از کالاهای استاندارد سوق دهیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول