اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل استاندارد گلستان خبر داد:

بهبود 40 درصدی عرضه کالاهای استاندارد در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان به بهبود 40 درصدی عرضه کالاهای دارای نشان استاندارد پس از اجرای طرح طاها در گلستان خبر داد.

بهبود 40 درصدی عرضه کالاهای استاندارد در گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان، منصور قلیچ‌لی در جمع تولیدکنندگان و صنعت‌گران استان گلستان گرامیداشت روز جهانی استاندارد را در سال جاری حائز اهمیتی خاص دانست و اظهار داشت: ما درصدد توجه بیش از پیش تولیدکننده و مصرف‌کننده، به استاندارد هستیم.
وی نامگذاری سال جاری را به نام "سال جهاد اقتصادی" توسط مقام معظم رهبری، دلیل اهمیت ویژه استاندارد دانست و افزود: سال جاری، نخستین سال اجرای برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی و همچنین مصادف با اجرای بزرگ‌ترین برنامه تحول اقتصادی کشور یعنی هدفمندی یارانه‌ها است که این موارد به دلایل اهمیت استاندارد اشاره دارند.
دبیر شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی استان به ارائه عملکرد اداره استاندارد گلستان در یک سال گذشته پرداخت و تصریح کرد: در یک سال اخیر به همت تولیدکنندگان و نیز کارشناسان استاندارد، صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد برای کارخانجات 27 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: این در حالی است که در حوزه نظارتی نیز اداره کل استاندارد گلستان 33 پروانه کاربرد علامت استاندارد را از تولیدکنندگانی که با وجود راهنمایی‌ها و تذکرات این اداره کل، مطابق موازین استاندارد عمل نکردند ابطال کرد.
قلیچ‌لی گفت: سازمان استاندارد موظف به حفظ حقوق مصرف‌کنندگان است و در اجرای این مهم هیچ‌گونه تخطی و تخلفی که ناقض این حقوق مصرف‌کننده باشد، از سوی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالاها و خدمات پذیرفتنی نیست.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان ضمن اعلام آمادگی برای تایید صلاحیت بخش‌های خصوصی به عنوان همکار استاندارد، گفت: تاکنون 34 شرکت خصوصی به عنوان همکار استاندارد اعم از آزمایشگاه و یا شرکت آموزشی و بازرسی، از سوی اداره کل تایید صلاحیت شده است که بخشی از کارهای تصدی‌گری را انجام می‌دهند.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول