اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس:

فروش کالاهای بدون استاندارد ممنوع شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس گفت: براساس دستورالعمل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی، فروش تمام کالاهای بدون علامت استاندارد از هفتم دی ماه سال جاری ممنوع اعلام شده است.

فروش کالاهای بدون استاندارد ممنوع شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامحسین شفیعی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای طرح «تجا» یا طرح توسعه جامع استاندارد که از سوی هیئت دولت و مجلس به تصویب رسیده، واحدهای تولیدی که دارای شناسه صنعتی هستند، باید مطابق یکی از استانداردهای کارخانه‌ای ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین با تأیید استاندارد و دریافت پروانه کاربرد استاندارد محصولات خود را به بازار مصرف ارائه کنند.
شفیعی خاطرنشان کرد: تاکنون یک‌هزار و 350 قلم کالای ملی، مشمول استاندارد اجباری شده‌اند که در آینده نزدیک به 6 هزار کالا افزایش می‌یابند.
وی تصریح کرد: برابر قانون ارتقای کیفی خودرو و سایر محصولات صنعتی، به ویژه تولیدات داخلی و کالاهای وارداتی باید دارای ایران کد و کد ردیابی محصول باشند.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس اضافه کرد: وارد کنندگان کالای وارداتی در صورت احراز شرایط مناسب به سازمان ایران کد معرفی و به تعداد ثبت سفارش، ایران کد و کد شناسایی دریافت می‌کنند.
شفیعی گفت: برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق، تمام کالاهایی که بدون ایران کد و کد شناسه به بازار عرضه شوند مشمول کالای قاچاق می‌شوند.
وی ابراز داشت: تولید کنندگان که در ارائه محصول‌های تولیدی نمرۀ قبولی گرفته باشند می‌توانند با پرداخت یک میلیون ریال برای صدور پروانه اقدام کنند.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس در ادامه از اجرای طرح طاها در استان فارس خبر داد و افزود: در این طرح پس از بازدید از شهر بازی کودکان مشخص شد که حدود 60 درصد از تجهیزات نصب شده در پارک‌ها و شهر بازی‌‌ها در سطح این استان غیرقابل بهره‌برداری هستند.
شفیعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 25 درصد از تجهیزات شهر بازی به دلیل غیراستاندارد بودن پلمب شده و با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شیراز، بهره‌برداران نسبت به رفع عیب تجهیزات دستگاه‌ها اقدام کرده‌اند.
وی از واگذاری تعدادی از فعالیت‌های موسسه استاندارد به بخش خصوصی خبر داد و افزود: تاکنون 50 درصد از فعالیت‌های اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس به بخش خصوصی واگذار شده است.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس تصریح کرد: از جمله فعالیت‌های شش ماهه سال جاری اداره کل استاندارد شامل کالیبره کردن 230 دستگاه واحدهای تولیدی، بازرسی یک‌هزار و 624 واحد تولیدی وخدماتی، کنترل 3 هزار و 300 عرضه سوخت بنزین و واردات 456 قلم کالا، لوازم خانگی و صنایع غذایی از گمرک شیراز بوده است.
شفیعی اظهار داشت: شهروندان با مشاهده کالاهای بی‌کیفیت و غیر استاندارد می‌توانند با شماره تلفن 1517 و یا تلفن گویای 24 ساعته 6290906 تماس حاصل کنند.
وی خاطرنشان کرد: روز 22 مهر ماه مصادف با 14 اکتبر به عنوان روز جهانی استاندارد و در ایران هفته استاندارد نامگذاری شده است.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس تصریح کرد: حدود 163 کشور اهداف خود را بر اساس «شعار باید برنامه‌ریزی کرد تا بتوانید به مصرف و تولید کننده اطلاع رسانی و کمک کنید»، تنظیم کرده‌اند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول