اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان مدیریت بحران:

هزینه امداد در کشور 10 برابر هزینه پیشگیری است

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان مدیریت بحران و بلایای طبیعی با اشاره به خسارات جانی و مالی حوادث غیر مترقبه در کشور گفت: هزینه عملیات امداد و نجات 10 برابر هزینه پیشگیری است.

هزینه امداد در کشور 10 برابر هزینه پیشگیری است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حسن قدمی ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی مرکز مدیریت بحران و بلایای طبیعی شمال‌شرق کشور اظهار داشت: قبل از آنکه بیشتر توان خود را صرف امداد و کمک‌رسانی در حادثه کنیم باید به سمت پیشگیری رویم زیرا که هزینه عملیات امداد و نجات 10 برابر هزینه پیشگیری است.
وی ساخت مرکز مدیریت بحران شمال شرق کشور را یکی از اقدامات اساسی در جهت پیشگیری از حوادث و بلایای طبیعی خواند و افزود: حتی یک روز پیش افتادن افتتاح مرکز مدیریت بحران شمال شرق می‌تواند بر نجات جان انسان‌ها تاثیر گذارد.
معاون وزیر کشور با اشاره به تلفات جانی زلزله بم به میزان حدود 45 هزار نفر کشته بیان داشت: زلزله بم نخسنین حادثه شهری در ایران بوده و بر طبق برآوردها نسبت شهری در برابر یکی از مناطق یک‌هفدهم بوده است.
وی به خسارات بسیار جانی و مالی زلزله احتمالی در شهرهای همانند مشهد و تهران هشدار داد و تصریح کرد: در بازسازی بافت‌های فرسوده شهری مشکل داریم و باید کلیه مسئولان در این مورد همکاری کنند.
قدمی اقدامات دولت نهم و دهم را در نوسازی بافت فرسوده مناطق روستایی را نسبت به دیگر دولت‌ها بی‌سابقه عنوان کرد و از تصمیم دولت برای بازسازی یک میلیون و400 هزار واحد روستایی تا پایان عمر دولت دهم خبر داد و بیان داشت: بافت برخی روستاها آنچنان فرسوده بود که حتی در برابر یک زلزله سه ریشتری هم مقاوم نبود اما با اقدامات صورت گرفته در دولت‌های نهم و دهم میزان مقاومت مناطق روستایی به زلزله به 5/8 دهم ریشتر رسیده است.
وی عدم کنترل دقیق ساخت وساز از سوی ناظران ساختمان  در شهرهای بزرگ را یکی از خطرات جدی در افزایش خسارات در زمان وقوع حوادث خواند و اظهار داشت: چند نفر از ناظران ساختمانی را تایید کرده‌اند می‌دانند در کجا قرار دارند.
معاون وزیر کشور یکی دیگر از موارد پیشگیری و کاهش خسارات بلایای طبیعی را بیمه ساختمان عنوان کرد.
انتهای‌ پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول