اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 180 میلیون تومانی؛

9 کانکس امداد در روستا‌های اصفهان ایجاد شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در حال حاضر 9 کانکس امداد و نجات با اعتبار 180 میلیون تومان در روستا‌ها و مناطق محروم اصفهان ایجاد شده است.

9 کانکس امداد در روستا‌های اصفهان ایجاد شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه‌فروش ظهر امروز در آیین تحویل 9 کانکس امداد و نجات به روستا‌ها و مناطق محروم اصفهان اظهار داشت: مقابله با حوادث و اجرای طرح‌های پیشگیرانه در اصفهان به صورت جدی دنبال می‌شود و در حال حاضر اصفهان از ویژگی‌های یک شهر ایمن برخوردار است.
وی اضافه کرد: 18 تا 24 مهر‌ ماه به عنوان هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی نام‌گذاری شده و هرساله‌ برنامه‌های مختلفی در این زمینه در سطح استان برگزار می‌شود.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به برنامه‌های اجرایی استان در این هفته تصریح کرد: در ابتدای آغاز این هفته مانور‌های اضطراری با برنامه‌های فرضی زلزله در پایگاه‌های امدادی استان اجرا شد و این برنامه‌ها در راستای کاهش اثرات و بلایای طبیعی در سطح جامعه نقش موثری دارد.
وی به مجهز شدن روستا‌ها و مناطق محروم اصفهان به پایگاه‌های امدادی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر 9 کانکس امداد‌رسانی برای این مناطق خریداری شده و هسته‌های امداد و نجات در این مناطق تشکیل شده است.
شیشه‌فروش با اشاره به حادثه‌خیز بودن کشور ایران تاکید کرد: ایران از نظر وقوع حوادث در جهان در ردیف دهم قرار گرفته است و زمینه‌ها و استعداد وقوع خشکسالی و زلزله در سرزمین ایران اسلامی وجود دارد.
وی به ضرورت آشنایی مردم با این موضوعات اشاره کرد و بیان داشت: شهروندان باید در تمام ابعاد از وقوع حوادث اطلاع پیدا کنند و سطح آگاهی‌های عمومی باید در زمینه حوادث و بلایای طبیعی افزایش یابد.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اهداف ستاد مدیریت بحران استانداری اضافه کرد: پیشگیری و مقابله از وقوع حوادث از مهم‌ترین اهداف این مجموعه محسوب می‌شود و مسئولان باید با استفاده از ابزار‌ها و راهکار‌های مناسب این حوادث و اثرات ناشی از آن را در سطح استان کاهش بدهند.
وی به اقدامات صورت گرفته در استان در راستای این موضوع اشاره کرد و گفت: اصفهان از نظر وقوع حوادث یکی از استان‌های امن و ایمن محسوب می‌شود و اصفهان به عنوان جانشین تهران در زمان وقوع بحران در کشور تعیین شده است.
شیشه‌فروش اظهار داشت: طی 100 سال گذشته تاکنون حادثه بزرگی در سطح استان اتفاق نیفتاده و اصفهان دارای ظرفیت‌های ویژه، مدیریت مناسب بوده و شرایط جغرافیایی ویژه‌ای در تمام مناطق موجود در سطح استان وجود دارد.
وی به مجهز شدن ادارات موجود در سطح استان به سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: اصفهان همواره در راستای برگزاری مانور‌های مختلف با تهران همکاری می‌کند و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در مانور بزرگ اسکان اضطراری توانمندی‌های خود را به تمام مردم ثابت کرده است.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی 22 طرح در استان به بهره‌برداری رسیده است و فعال شدن 9 کانکس امداد‌رسانی در مناطق محروم استان از برنامه‌های اجرایی در این هفته محسوب می‌شود.
وی به بهره‌برداری از مدیریت بحران محیط زیست در این هفته اشاره کرد و ادامه داد: در این هفته طرح‌های اطفای حریق در مراتع مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند و در حال حاضر هفت پایگاه اطفای حریق در مراتع استان احداث شده است.
شیشه‌فروش با اشاره به نتایج حاصل از اجرای این برنامه در سطح استان تاکید کرد: با مجهز شدن مراتع و عرصه‌های طبیعی به پایگاه‌های اطفای حریق میزان آتش‌سوزی‌ها در این عرصه‌ها بین 50 تا 70 درصد کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: بیش از 23 رشته مانور در این هفته برگزار شده است و جمعیت هلال احمر استان همواره در راستای برگزاری این مانور‌ها تلاش می‌کند.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان به طرح جامع مدیریت بحران استان اشاره کرد و بیان داشت: هم‌اکنون این طرح 70 درصد رشد و پیشرفت فیزیکی داشته است و تمام مسئولان استانی به منظور کاهش بلایای طبیعی در استان گام برمی‌دارند.
وی گفت: در سال گذشته 32 هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی موجود در سطح اصفهان مقاوم‌سازی شده‌اند.
شیشه‌فروش با اشاره به حمایت‌های استانداری اصفهان از اجرای طرح‌های مقابله با بلایای طبیعی در روستا‌ها اظهار داشت: در حال حاضر 9 کانکس امداد و نجات با اعتبار 180 میلیون تومان در روستا‌ها و مناطق محروم اصفهان ایجاد شده است.
وی به ضرورت حفظ روستا‌های موجود در سطح استان اشاره کرد و افزود: طرح‌های امداد‌رسانی باید در این مناطق اجرا شود و تمام روستا‌ها باید به امکانات امداد و نجات مجهز شوند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول