اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی خبر داد:

تربیت نیروی انسانی متخصص امدادگر در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: با راه‌اندازی دانشگاه علمی و کابردی هلال احمر تربیت نیروی انسانی متخصص امداد و نجات در دستور کار قرار گرفته است.

تربیت نیروی انسانی متخصص امدادگر در آذربایجان غربی
یحیی زینال‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: نیروی انسانی توانمند و متبحر مهم‌ترین سرمایه هر دستگاه اجرایی است ولی دسترسی به این مهم در هلال احمر به دلیل جنس کار و نوع ماموریت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که پرسنل این نهاد اغلب برای نجات جان افراد حادثه‌دیده تلاش می‌کنند از این رو داشتن مهارت در امور مربوط به امداد رسانی اهمیت قابل توجهی دارد بنابراین مرکز علمی کاربردی استان فعالیت خود را آغاز کرده است.
این مسئول بیان کرد: با هماهنگی دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی علاقه‌مندان از اواخر شهریور تا ابتدای مهر ماه نسبت به ثبت‌نام اقدام کردند و در اواخر مهر ماه نیز نتایج آزمون، افراد پذیرفته شده اعلام می‌شود تا دانشجویان برای حضور یافتن در کلاس‌های عملی و تئوری به تدریج خود را آماده کنند.
وی در ادامه به تجهیز و آماده کردن مرکز علمی کاربردی برای تعلیم دانشجویان اشاره کرد و گفت: اعتباری به میزان بیش از یک میلیارد ریال در این مکان هزینه شد تا امکانات و فضای کافی برای آموزش دادن شرکت‌کننده‌ها فراهم شود از این رو به نظر می‌رسد در ایام تحصیل آموزش‌های مناسبی به دانشجویان ارائه شود.
زینال‌پور یکی از اهداف ترسیم شده برای راه‌اندازی این مرکز علمی کاربردی را تربیت مدیران متخصص در حوزه مدیریت بحران عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه در آذربایجان غربی بلایای طبیعی و انسانی در طول ایام سال رخ می‌دهد پس لزوم تربیت مدیران و پرسنل متخصص برای مهار بحران بیش از بیش احساس می‌شد که برای عملی کردن این مطلب با همکاری سایر مسئولان این مرکز آموزشی فعالیت خود را آغاز کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی را پشت سرگذاشته‌ایم، ادامه داد: در این هفته برنامه‌ها مختلفی با حضور امدادگران، مدیران و توده‌های مردم برگزار شد ولی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در این مدت برپایی دوره آموزشی اصول علمی طراحی، اجرا و ارزیابی مانور امداد و نجات است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی مدت زمان برگزاری این کارگاه آموزشی را شش ساعت عنوان کرد و گفت:  این دوره آموزشی با حضور نمایندگان سازمان‌های مختلف برای تدریس گام‌های هشت‌گانه طراحی مانور برگزار شد که در این دوره ضمن اشاره به تاثیر عوامل مختلف بر موفقیت عملیات بیش از بیش به عنصر زمان و استفاده مطلوب از آن تاکید شد چرا که در اجرای صحیح و به‌هنگام یک مانور و عملیات نجات زمان یکی از محوری‌ترین فاکتورها محسوب می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول