اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر بهبهان:

هماهنگی نیروهای امدادی مهمترین نتیجه مانورهاست

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر بهبهان گفت: مهمترین نتیجه مانورهای امداد و نجات، ایجاد هماهنگی میان نیروها و عوامل امدادی در هنگام وقوع حادثه است.

هماهنگی نیروهای امدادی مهمترین نتیجه مانورهاست
به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، غلامرضا شهبازی‌مقدم ظهر امروز در حاشیه برگزاری مانوار زلزله در این شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان در خصوص هدف انجام مانور امداد و نجات در این شهرستان اظهار داشت: سنجش توان مدیریتی و عملیاتی نیروها و عوامل امدادی در سطح شهرستان، ایجاد هماهنگی و تعامل بین بخشی و سازمانی، ارزیابی توان و ظرفیت امکانات شهرستان برای مقابله با حوادث غیرمترقبه و شناسایی نقاط قوت و ضعف در روش‌های مقابله با حوادث، اقدامات لازم در جهت رفع نواقص عملکرد دستگاه‌ها در زمان مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی و چگونگی بهره‌برداری از زمان طلایی برای نجات جان انسان‌های آسیب دیده از اهداف این مانور بود.
وی تصریح کرد: تمام ادارات، نهادها، سازمان‌ها و نیروهای نظامی و انتظامی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران بهبهان اعم از فرماندار شهرستان، شهرداری، نیروی مقاومت بسیج، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، اداره گازرسانی، برق، راه و ترابری، مخابرات، بنیادمسکن، آبفا، آموزش و پرورش، آبیاری مارون و اداره ارشاد اسلامی بهبهان در اجرای این مانور همکاری و مساعدت لازم را انجام دادند.
شهبازی‌مقدم با بیان اینکه اجرای این مانور پس از رژه نیروهای امدادی و خودروها و تجهیزات امدادرسان، یک ساعت به طول انجامید، در خصوص شرح اولیه این مانور امداد و نجات گفت: زلزله‌ای با شدن 6.7 ریشتر در یک منطقه‌ای که تعداد 40 خانوار در آنجا سکونت دارند رخ داده که این زلزله سبب تخریب منازل مسکونی و نشت گاز خانگی و پس از آن انفجار و آتش‌سوزی شده که بر اثر این انفجار خطوط برق و آب قطع و عملیات نیروهای امدادی آغاز می‌شود.
رئیس جمعیت هلال احمر بهبهان در خصوص نقش انجام این مانورها در آمادگی نیروها نیز افزود: نتایج به دست آمده از انجام اینگونه مانورها حاکی از افزایش توان، انسجام و هماهنگی لازم میان نیروها و عوامل امدادی شهرستان در جهت پاسخگویی سریع در زمان وقوع حوادث مترقبه است.
وی خاطرنشان کرد: مهمترین نتیجه مانورهای امداد و نجات، ایجاد هماهنگی میان نیروها و عوامل امدادی در هنگام وقوع حادثه است.
شهبازی‌مقدم در پایان تصریح کرد: برگزاری این قبیل مانورها سبب آشنایی مردم با امکانات و توان موجود دستگاه‌ها شده و همچنین بسیاری از مردم از نزدیک با فعالیت دستگاه‌های امدادرسان آشنایی لازم را نداشته که با برپایی این نوع مانورها به صورت عینی و ملموس این اقدامات را مشاهده می‌کنند.
وی گفت: در ضمن با استمرار این نوع مانورها حفظ خونسردی در ذهن مردم در زمان حادثه تداعی شده و موجب می‌شود در زمان حادثه واقعی، مردم ضمن حفظ خونسردی آشنایی لازم را نسبت به عملکرد هر یک از دستگاه‌های امدادی داشته باشند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول