اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

تمام بخش‌های دولتی و خصوصی حافظ منافع استاندارد باشند

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: بحث استاندارد موضوعی فراگیر است و به همین منظور، تمام بخش‌های دولتی و خصوصی باید حافظ منافع استاندارد باشند.

تمام بخش‌های دولتی و خصوصی حافظ منافع استاندارد باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در جمع مسئولان کشوری و استانی با بیان اینکه امروز در دنیایی به سر می بریم که هر روز شاهد سرعت گرفتن پیشرفت علم و تکنولوژی هستیم، اظهار داشت: همراه با این پیشرفت مفاهیم نیز دچار تغییر شده اند و استاندارد نیز به‌عنوان یک مفهوم گستره وسیعی از صنعت، تجارت، اقتصاد، بهداشت و درمان، خدمات، دامپروری و دیگر شاخه‌ها را تحت پوشش خود قرار داده است.
وی یادآور شد: زمانی موضوع استاندارد در سطح منطقه و کشور مطرح بود، اما امروز در تبادلات بزرگی که در سطح بین‌الملل صورت می‌گیرد، مقوله استاندارد نیز پر رنگ‌تر شده است.
استاندار اصفهان افزود: نه تنها در موضوع استاندارد بلکه در حوزه‌های دیگر همچون حوزه مباحث فرهنگی نیز مفاهیم نسبت به قبل تغییر زیادی کرده‌اند و به همین نسبت دیپلماسی فرهنگی نیز بیش از گذشته برای ما با اهمیت شده است.
وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ همواره نگاه درون گرایانه بر کشور حاکم بوده اما با پیروزی انقلاب اسلامی در سطح سیاسی و فرهنگی روابط بین‌المللی اهمیت بیشتری پیدا کرد، ادامه داد: نمی‌توان فرهنگ را تنها برای یک منطقه دانست چرا که با این نگرش کشورها محکوم به نابودی هستند و در ارتباط و نگاه به بیرون و مشارکت در تبادلات بین‌المللی می‌توان با سایر کشورها گفتمان و داد و ستد کرد.
ذاکر اصفهانی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم در استانی مانند اصفهان با وجود 8هزار واحد تولیدی و صنعتی در حوزه اقتصاد حرفی برای گفتن در سطح دنیا داشته باشیم، باید نگاه ما به بیرون از مرزها معطوف شود.
وی با اشاره به فعالیت‌های اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان گفت: بحث استاندارد موضوعی فراگیر است و به همین منظور، تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی باید حافظ منافع استاندارد باشند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در بسیاری از بخش‌ها در استان اصفهان به دلیل نبود برنامه‌های آمایشی و اسناد بالادستی در گذشته، دچار مشکل فزاینده‌ای در استان اصفهان هستیم که وقت و انرژی زیادی را از مدیریت استان می‌گیرد، تصریح کرد: محل استقرار بسیاری از صنایع همچون فولاد، ذوب آهن، پتروشیمی، کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها در کنار مردم ایجاد شده و مشکلات زیادی را برای مردم و ما به وجود آورده است، به‌گونه‌ای که بسیاری از مباحث را در حوزه مدیریتی باید از لحاظ مدیریت بحران حل و فصل کرد.
وی با تاکید بر اینکه موقعیت جغرافیایی اصفهان نیز تاکیدی بر اهمیت استاندارد است، بیان کرد: اصفهان به‌عنوان چهار راه ارتباطی کشور و مهاجرت روز افزون مردم به این استان ضمن ایجاد فرصت‌ها با تهدیدهای زیادی نیز روبه‌رو است که این مقولات، اهمیت وجود استاندارد و استانداردسازی حوزه‌های مختلف را بیش از گذشته نمایان می‌کند.
ذاکر اصفهانی ادامه داد: استان اصفهان در حالی هر روز شاهد افزایش جمعیت و اضافه شدن صنایع و کارخانه‌ها است که بر اساس تحقیقات صورت گرفته در دهه 50 مقرر شده بود که نیاز این استان از طریق صنعت کشاورزی و توریسم تامین شود اما به دلیل بارگذاری‌های بی رویه و عدم توجه به بهداشت آب، هوا و خاک امروزه با مشکلات عدیده‌ای در این حوزه دست و پنجه نرم می‌کنیم.
وی تاکید کرد: در استان اصفهان آلایندگی موجود در حوزه آب، هوا و خاک نیازمند استانداردسازی است چرا که در غیر این صورت امسال نیز شاهد تعطیلی‌هایی که سال گذشته به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌های هوا می‌شویم.
استاندار اصفهان با بیان اینکه شرایط بدی در بخش آب در استان اصفهان حاکم است، گفت: وضعیت تصفیه‌ خانه‌ها، پساب فاضلاب و کاهش نزولات آسمانی شرایط را برای تامین آب موردنیاز بخش کشاورزی، صنعت و شرب مشکل کرده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول