اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

تخصیص 520 میلیون ریال اعتبارات قرآنی به چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از تخصیص 520 میلیون ریال اعتبارات قرآنی به مرکز دارالقرآن الکریم این استان خبر داد.

تخصیص 520 میلیون ریال اعتبارات قرآنی به چهارمحال و بختیاری
حجت‌الاسلام جعفر مرتضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: توسعه فعالیت‌های آموزشی و ساماندهی مشارکت‌های مردمی در حوزه قرآنی از اولویت‌کاری دارالقرآن این استان است.
وی توسعه و نهادینه سازی قرآن بین جوانان روستایی را از دیگر اهداف این سازمان برشمرد و گفت: قرآن تنها نسخه‌ای است که می‎تواند جامعه را واکسینه کند.
مرتضوی با بیان اینکه باید در حوزه قرآن از راه‌ها و روش‎های نو و هنرمندانه استفاده کرد، گفت: در حوزه قرآن هر میزان کار کنیم کم کار کرده‌ایم، برهمین اساس اجرای کار قرآنی فاخر، هنرمندانه و تأثیرگذار در جامعه ضروری است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از تشکیل 500 خانه قرآن در استان خبر داد و بیان داشت: این خانه‌های قرآنی در راستای کاربردی کردن تعالیم قرآنی در جامعه تشکیل می‎شود.
وی از وجود مراکز قرآنی که زیر پوشش سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارند خبر داد و گفت: در طول سال تحصیلی به عنوان مهدهای قرآن برای کودکان پیش‌دبستانی برنامه دارند و در اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان خواهر برنامه‌های قرآنی اجرا می‌کنند.
مرتضوی به جایگاه والای قرآن کریم و فعالان قرآنی در جامعه اشاره کرد و افزود: قرآن سرچشمه ابدی هدایت بشر است و تلاوت هرچه بیشتر آن می‌تواند جامعه را از بسیاری کج‌روی‌ها و ناراستی‌ها به راستی هدایت کند و بر همین اساس فعالان و خادمان قرآن کریم در این زمینه می‎توانند نقش بسیار مهمی ایفا کنند.
وی ادامه داد: قرآن سرشار از معرفت و محبت است و کسانی که در این عرصه فعالیت و خدمت می‌کنند انسان‌هایی وارسته و دارای شأنی والا هستند.
مرتضوی با بیان اینکه قرآن سند راهبردی مهمی برای جامعه اسلامی محسوب می‌شود، گفت: بسیاری از دستاوردها و پیشرفت‌هایی که نصیب کشور اسلامی ما شده به‌واسطه قرآن و اشاعه و ترویج آن در جامعه بوده که باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشت و بر ترویج بیش از پیش قرآن و آموزه‌های دینی آن تلاش کرد.
وی بر ضرورت تمسک به قرآن تأکید کرد و گفت: تمسک به قرآن و دین‌باوری به زندگی انسان‌ها معنا می‌دهد و این موجب آرامش‌بخشی بسیاری از حوادث و رویدادها در جهان هستی است که از این طریق به انسان آرامش روانی دست می‌دهد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول