اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س):

مدارس شبانه‌روزی قرآن به دانشگاه تبدیل شود

خبرگزاری فارس: مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) گفت: یکی از راهکارهای اساسی در مسیر شکوفایی حفظ قرآن کریم، تبدیل مدارس شبانه‌روزی به یک واحد دانشگاهی ویژه حفظ و تفسیر قرآن کریم است.

مدارس شبانه‌روزی قرآن به دانشگاه تبدیل شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) استهبان، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی اظهار داشت: در حال حاضر مرکز قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) بیش از 500 حافظ کل قرآن کریم را تربیت کرده است.
وی افزود: این مؤسسه تاکنون حافظانی را تربیت کرده که در سطح بین‌الملل درخشیده‌اند و در این زمینه مقام نخست بین‌المللی و کشوری را قرآن‌‌آموزان مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) کسب کرده‌اند.
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) بیان کرد: در زمینه مهد و پیش‌دبستانی قرآنی هر سال حداقل سه تا 4 هزار نفر را جذب و با آموزه‌های قرآنی آشنا می‌کنیم، به همین منظور کتاب مستقل به چاپ رسانده‌ایم، همچنین در بحث روخوانی قرآن کریم کتاب بسیار خوبی چاپ شده است.
شاهسونی تصریح کرد: برای رشته حفظ کتاب ویژه‌ای تألیف شده است و همچنین در رشته ترجمه و مفاهیم قرآن کریم از کتاب‌های موجود در کشور استفاده و برای این رشته‌ها نیز در آینده نزدیک کتاب‌های جدیدی تألیف و چاپ می‌کنیم.
وی گفت: در مورد مدارس شبانه‌روزی ایده بزرگی در دست بررسی داریم و این ایده آن است که در 10 سال آینده 100 نفری که در حال حاضر در مدارس شبانه‌روزی مشغول به تحصیل هستند، به 10 هزار نفر ارتقا پیدا کند که یک‌سال از این طرح گذشته و 9 سال به این شکل که می‌گوییم هر سال دو برابر کنیم تا به رقم دلخواه دست پیدا کنیم.
مدیر موسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) بیان داشت: اگر بتوانیم رشد تصاعدی را در این زمینه پیش گیریم، می‌توانیم به اهداف تعیین شده دست یابیم، همچنین این مرکز با رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، به توافق رسیده که یک رشته جدید به نام رشته حفظ و تفسیر قرآن کریم در این دانشگاه راه‌اندازی شود.
شاهسونی بیان کرد: اگر این رشته در دانشگاه راه‌اندازی شود و حفظ قرآن کریم موضوعیت پیدا کند، بسیاری از حافظان قرآن کریم می‌توانند در این دانشگاه حضور پیدا کنند، همچنین پیشنهاد شد که هر دو جز حفظ قرآن کریم یک درس محسوب شود، حال اگر این حالت پیش بیاید، این موسسه حاضر است که این عزیزان را بپذیرد.
وی اظهار داشت: البته حافظان قرآن کریم باید در کنار حفظ، تجوید و ترجمه را نیز بگذرانند، یعنی اینکه 70 یا 80 واحد درسی را گذرانده‌اند و در حدود 50 یا 60 واحد دیگر را قرآن و تفسیر بگذرانند و در نهایت لیسانس حفظ و تفسیر قرآن کریم را بگیرند و اگر این محقق شود، می‌توانیم به آینده حفظ قرآن کریم در کشور امیدوار باشیم.
رئیس مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) تصریح کرد: یکی دیگر از راهکارهایی که در مسیر شکوفایی حفظ قرآن کریم در نظر داریم انجام دهیم، این است که در صورت امکان مدارس شبانه‌روزی به یک واحد دانشگاهی ویژه حفظ و تفسیر قرآن کریم تبدیل شود و به طور یقین استقبال جوانان از این طرح بسیار است.
شاهسونی بیان کرد: در نظر داریم در 20 سال آینده مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) به عنوان مؤسسه برتر و نخست منطقه خاورمیانه معرفی شود، به همین خاطر در نظر داریم فعالیت‌های این مؤسسه از نظر کیفیت و حجم فعالیت در سطح بالایی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: تربیت 10 میلیون حافظ کل که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده‌اند، باید به عنوان الگوی چند سال آینده ارائه شود و برای این مهم باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام داد که برای نمونه روستایی به نام محمدآباد در استهبان وجود دارد که در حال حاضر به قرآن‌آباد ایران مشهور شده و این اسم برازنده این روستاست چراکه این روستا حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم دارد.
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) بیان کرد: اگر درصد 10 میلیون نفر را به 70 میلیون جمعیت ایران در نظر گیریم، یک هفتم جمعیت به دست می‌آید و باید همگی در شهرها و روستاها تلاش کنند که یک هفتم آن‌ها حافظ کل قرآن کریم باشند و ما نیز در همین راستا برنامه‌ریزی‌های انجام داده‌ایم، البته باید از یک‌هزار و 400 نفر این روستا 200 نفر حافظ کل قرآن باشند، در حال حاضر 40 حافظ قرآن کریم داریم و باید 160 نفر دیگر با یک برنامه منظم حافظ کل قرآن کریم شوند تا به دعوت رهبری لبیک گفته باشیم.
شاهسونی گفت: یکی دیگر از ایده‌های بزرگ این مؤسسه ایجاد شعبه‌های متعدد در کل کشور است و این کار مهم نیاز به حمایت وسیع دولتی دارد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول