اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

اجرای طرح قرآن‌پژوهی در آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال طرحی با عنوان قرآن‌پژوهی انجام خواهد شد که به زودی دستورالعمل اجرایی آن به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

اجرای طرح قرآن‌پژوهی در آموزش و پرورش
فاطمه قربان در حاشیه همایش استانی ارزشیابی کیفی و توصیفی در اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: دشمنان می‌دانند اگر دانش‌آموزان ما به قرآن رجوع کرده و مبنای زندگی خود را بر قرآن و آموزه‌های دینی استوار سازند دیگر آنان نخواهند توانست به مطالبات استعماری خود دست بزنند.
وی با اشاره به اجرای طرح‌هایی با رویکرد قرآنی در مدارس خاطرنشان کرد امسال طرح قرآن‌پژوهی انجام می‌شود که دستورالعمل اجرایی آن به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اهمیت کیفیت‌بخشی به تعلیم و تربیت، یکی از راه‌های کیفیت‌بخشی به تعلیم و تربیت را پرورش دانش‌آموز پژوهشگر عنوان کرد.
این مسئول بیان داشت: انتظار داریم دانش‌آموزان با تحقیق و پرسشگری با استفاده از منطق و عقل به پاسخ رسیده و به خودشناسی و سپس خداشناسی دست یابند.
قربان با اشاره به توسعه فرهنگ کتابخوانی در مدارس و کلاس‌های ابتدایی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در هر کلاس یک کتابخانه داشته باشیم مدرسه به محیط یاد گیرنده‌ای تبدیل خواهد شد.
وی با تاکید بر ایجاد حس مشارکت در بین دانش‌آموزان بیان کرد: مدیران مدارس و آموزگاران باید تلاش کنند به دور از هر استرس و فشاری دانش‌آموزان را در تمام امور و موضوعات علمی مشارکت داده و تاثیرگذاری مثبتی در آنها داشته باشند.
قربان این اقدام را در راستای تقویت اعتماد به نفس در دانش آموزان موثر دانست.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرحی با عنوان انس با مساجد تاکید کرد: نباید بگذاریم مساجد از دانش‌آموزان و کودکان خالی شود و از آنجا که کودکان در سنی واقع هستند که باید راه را انتخاب کنند باید در انتخاب مسیر الهی و اسلامی آنها را یاری رسانیم.
وی به خبرنگار فارس در اردبیل بیان کرد: در همین راستا باید تلاش کنیم مدارس را به کانون‌های فرهنگی – تربیتی تبدیل کرده و از ظرفیت مدرسه در شیفت بعد از ظهر که تعطیل است نهایت استفاده را برای تربیت کودکان ببریم.
قربان در پایان سخنان خود با تاکید بر تقویت هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی در بین نسل کودک و نوجوان ادامه داد: باید کودکان ما طوری تربیت شوند که به ایرانی، اسلامی و انقلابی بودن خود افتخار کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول