اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

انجمن اولیا و مربیان بستر همکاری والدین با مدرسه است

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: انجمن اولیا و مربیان بستر همکاری والدین با مدرسه در زمینه‌های مختلف است.

انجمن اولیا و مربیان بستر همکاری والدین با مدرسه است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسن عباسی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان اظهار داشت: انسان موجودی تاثیرپذیر از دو عامل وراثت و محیط محسوب می‌شود.
وی افزود: تاثیرپذیری انسان از محیط و شرایط اطراف و خانواده موجب شکل‌ گیری تعلیم و تربیت شده است.
معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه نقش مربیان و معلمان در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان چشمگیر است، ادامه داد: در تعلیم و تربیت کودکان در سنین پایین والدین نقش بیشتری را ایفا می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه با افزایش سن افراد تاثیرپذیری از عوامل محیطی بیشتر از گذشته می‌شود، تصریح کرد: به منظور انجام گرفتن تعلیم و تربیت صحیح بین جوانان همه دستگاه‌ها موظف به همکاری هستند.
عباسی با بیان اینکه مدرسه نخستین محیط اجتماعی است که کودکان با آن آشنا می‌شوند، ادامه داد: والدین در راستای تربیت کودکان باید ارتباط آنها با سایر دانش‌آموزان را کنترل کند.
وی بر ارتباط مثبت و پیوسته والدین با مربیان تاکید داشته و گفت: این ارتباط به منظور جلوگیری از آسیب‌های مختلف در نوجوانان تقویت شود.
معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه خانواده‌ها در آرزوی تربیت بهترین فرزند هستند، اضافه کرد: انجمن اولیا و مربیان می‌توانند با برنامه‌ریزی‌های مختلف بستر لازم به منظور همکاری خانواده‌ها فراهم کنند.
وی بیان کرد: نوجوانان به منظور پیدا کردن راه صحیح زندگی باید در درجه نخست به معنویت بپردازند و از بزرگان دینی الگو و درس بگیرند.
عباسی با تاکید بر اینکه عناصر تلاش، توکل و تعهد از عوامل موفقیت جوانان در عرصه‌های مختلف محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: خانواده‌ها دانش‌آموزان را به نماز و اهداف آن ارجاع دهند.
وی با بیان اینکه خانه و مدرسه دو نهاد مهم تربیتی محسوب می‌شوند، افزود:‌ مهمترین عامل در رشد فکری و عملی دانش‌آموزان پیوند اولیا و مربیان است.
معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه اولیا در راستای تحقق موفقیت فرزندان خود گام برمی‌دارند، اضافه کرد:‌ اولیا با تاثیر خود موجب رونق و شکوفایی علمی و تربیتی مدارس می‌شوند.
وی با بیان اینکه اولیا صاحبان اصلی سرمایه‌ها یعنی دانش‌آموزان محسوب می‌شوند، ادامه داد: برگزاری این مراسم پیوند میان اولیا و مربیان را مستحکم می‌کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول