اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل قرارگیری در بستر آبگیری سد؛

روستای قطروئیه راور جابه‌جا می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار راور گفت: روستای قطروئیه شهرستان راور که در بستر آبگیری سد قدرونی قرار گرفته باید جابه‌جا شود.

روستای قطروئیه راور جابه‌جا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از راور، محمدرضا شریفی صبح امروز با حضور در محل روستای جدید و قدیم قطروئیه با اعضای شورای اسلامی روستا و تعدادی از اهالی در زمینه جابه‌جایی روستای سابق به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.
وی اظهار داشت: با احداث سد قدرونی (ثامن) و اتمام عملیات ساخت و ساز و آبگیری این سد، روستای قطروئیه که در بستر آبگیری این سد قرار گرفته، باید نسبت به جابه‌جایی و واگذاری روستا به آب منطقه‌ای استان کرمان حداکثر طی سه ماه آینده اقدام کنند.
شریفی خاطرنشان کرد: سد قدرونی (ثامن) برای تامین آب شرب شهرهای راور و زرند و روستاهای مسیر در دراز مدت با طول خط انتقالی 36 کیلومتر تا شهر راور و خط انتقالی به طول 58 کیلومتر و هفت ایستگاه پمپاژ تا شهر زرند احداث می‌شود.
عطاپور جانشین نماینده مجری طرح سد نیز گفت: آمادگی خریداری خانه‌های مسکونی ساکنان روستای قطروئیه و زمین‌های زراعی و جابه‌جایی اهالی این روستا به شهرک جدید در فاصله شش کیلومتری روستای فعلی احداث شده است، انتقال یابند.
وی افزود: هزینه اولیه این پیمان 162 میلیارد ریال است که از محل اعتبارات ملی و استانی در نظر گرفته شده و مدت قرارداد پیمان سه سال بوده و فروردین ماه سال جاری به اتمام رسیده و یک سال دیگر این پیمان تمدید شده است.
عطاپور خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی سد قدرونی 57 درصد است و دلیل کندی پیشرفت عملیات عدم تامین به موقع اعتبارات مورد نیاز است.
در پایان اهالی روستای قطروئیه مشکلات جابه‌جایی خود را مطرح و مسئولان اجرایی شهرستان راور برای پیگیری و رفع آنها در اسرع وقت قول مساعد دادند.
مساحت این روستا حدود 100 هکتار است و 50 خانوار در این روستا سکونت دارند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول