اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شبکه فعالان ازدواج آذربایجان‌شرقی:

مهارت‌های ازدواج در جامعه مورد غفلت واقع شده است/کاهش محبت‌ورزی به خانواده و همسر

خبرگزاری فارس: دبیر شبکه فعالان ازدواج آذربایجان‌شرقی گفت: برای آشنایی با مهارت‌های زندگی باید به مطالعه بیشتر اهمیت دهیم ولی در این راستا با ضعف شدید فرهنگ مطالعاتی مواجه هستیم.

مهارت‌های ازدواج در جامعه مورد غفلت واقع شده است/کاهش محبت‌ورزی به خانواده و همسر
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام حمید محمودی ظهر امروز در همایش ترویج فرهنگ ازدواج آسان و پایدار خواستار توجه به انتخاب آگاهانه و زندگی مبتنی بر علاقه‌مندی میان زوجین شد.
دبیر شبکه فعالین ازدواج آذربایجان شرقی با بیان اینکه زندگی مهارت‌های خاصی را می‌طلبد، اظهار داشت: در حالی که برای دریافت گواهینامه رانندگی مدت‌ها آموزش‌های طولانی را سپری می‌کنیم در امر ازدواج با این مسئله بیگانه هستیم.
وی ادامه داد: برای آشنایی با مهارت‌های زندگی باید به مطالعه بیشتر اهمیت دهیم ولی در این راستا با ضعف شدید فرهنگ مطالعاتی مواجه هستیم.
محمودی با تاکید بر اینکه در زمان خواستگاری و ازدواج باید بر مسائل بنیادی توجه کرد، افزود:  باید در مراسم خواستگاری از مسائل ارزشی و اهداف زندگی طرف مقابل سئوال شود ولی متاسفانه در اکثر موارد این روند رخ نمی‌دهد.

پرهیز از افراط و تفریط در دوران نامزدی و ازدواج
وی بر پرهیز از افراط و تفریط در دوران نامزدی و ازدواج تاکید کرد و گفت: میزان محبت‌ورزی به طرف مقابل و نیز نوع رفتارها در این دو دوران نباید خیلی متفاوت باشد.
دبیر شبکه فعالان ازدواج آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: حفظ حریم در روابط زناشویی یک اصل مهم است و نباید احساس مالکیت به طرف مقابل در فرد به وجود آید.
وی با بیان اینکه در زندگی مشترک باید به نیازهای طرفین توجه شود، گفت: اقتدار نیاز مردان بوده و زنان نیز به محبت نیاز دارند که باید به این نیازها توجه شود.
محمودی با انتقاد از عدم توجه به نیازهای عاطفی زوجین در خانواده تاکیدکرد: در حالی که باید به نیازها توجه خاصی شود، عدم توجه به این مسائل موجب صدمات بسیار می‌شود.
وی اظهار داشت: کاهش محبت‌ورزی به خانواده و همسر موجب شده تا فرزندان نیز لطمات عاطفی را متحمل شوند.
محمودی محبت‌ ورزی به همسر را سیره نبی مکرم اسلام دانست وگفت: مسلمین باید به این سیره نبی مکرم اسلام اقتدا کنند و زن و شوهر در قبال همدیگر تکالیف شرعی سنگین بر عهده دارند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول