اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس دانشکده علوم قرآنی خوی:

ازدواج امری مقدس و مسئولیت‌آور است

خبرگزاری فارس: مدرس دانشکده علوم قرآنی خوی گفت: ازدواج در دین مبین اسلام امری مقدس، پسندیده و مسئولیت‌آور است.

ازدواج امری مقدس و مسئولیت‌آور است
محمد جعفرلو امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اهمیت ازدواج در پیامدهای حاصل از آن اظهار داشت: سکونت و آرامش مهم‌ترین پیامد حاصل از ازدواج است و اگر این آرامش در فرد ظهور و بروز نیافت نشان‌دهنده این است که فرد در مسیر درستی حرکت نکرده و مولفه‌های صحیحی برای ازدواج نداشته است.
وی افزود: در حال حاضر آنچه که جوانان و گاهی خانواده‌ها در انتخاب همسر و تشکیل خانواده آن را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهند امور ظاهری و مادی است که با معیارهای قرآنی و آموزه‌های دینی مطابقت ندارد.
جعفرلو ادامه داد: ازدواج در فرهنگ اسلامی، پیوندی مقدس است که سبب حفظ دین و ایجاد مودت و رحمت می‌شود و از آنجایی که آیات و روایات فراوانی بر اهمیت بنیان خانواده و تشکیل زندگی مشترک تاکید دارند از این رو این امر مقدس، در دین مبین اسلامی امری جدی و مسئولیت‌آور محسوب می‌شود.
وی با اشاره به جایگاه زن در خانواده گفت: در دین اسلام نقش زن در  تشکیل خانواده‌ای متعالی محور قرار گرفته است از این رو نقش مهم همسرداری حضرت فاطمه (س) نیز این موضوع را بیشتر آشکار می‌کند.
جعفرلو با اشاره به مؤلفه‌های قرآنی انتخاب همسر تصریح کرد: مؤلفه‌های قرآنی انتخاب همسر بر پایه معرفت الهی است و برخورداری از ایمان فرد و متناسب بودن خانواده‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه آیه 26 سوره مبارکه اعراف را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: آنچه که با تعبیر لباس تقوا در این آیه اشاره شده و در تفاسیر نیز بیان شده، ایمان، عمل صالح و حیاست که نشانه فطرت الهی و پاک انسان است از این رو لباس باطنی همان لباس تقوا است که رذایل نفسانی را از بین می‌برد از سوی دیگر نتیجه توجه جوانان در انتخاب همسر به لباس ظاهری و برخورداری‌های مادی، ناهنجاری‌های خانوادگی و طلاق را باعث می‌شود.
وی با اشاره به نقش مراکز آموزشی در تبیین مؤلفه‌های قرآنی انتخاب همسر گفت: باید معیارهای قرآنی و نیز هدف از تشکیل خانواده در قالب منابع درسی و پژوهشی ارائه شود تا جوانان با آگاهی دقیق و با آشنایی با سیره اهل بیت (ع) در این خصوص انتخاب درستی انجام دهند.
مدرس دانشکده علم قرآنی خوی با اشاره به مهجوریت مؤلفه‌های قرآنی انتخاب همسر بیان کرد: تبیین ضعیف سیره اهل بیت (ع) در باب تشکیل خانواده عامل بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌ها در بنیان‌های خانواده است و در باب شناخت الگوی حقیقی انسان کامل و زندگی اهل بیت (ع) حتی در سطوح دانشگاهی ضعیف عمل شده و بسیاری از مشکلات و سستی بنیان خانواده ناشی از نبود شناخت صحیح از معیارهای قرآنی است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول