اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماهه نخست امسال صورت گرفت؛

ثبت بیش از 13 هزار واقعه ازدواج در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال همدان از ثبت 13 هزار و 365 واقعه ازدواج در شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان ازدواج نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش یافته است.

ثبت بیش از 13 هزار واقعه ازدواج در همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان عبدالله مقصودی‌فر بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار چهار واقعه مهم ولادت، وفات، ازدواج و طلاق در شش ماه نخست سال جاری اظهار کرد: در استان همدان 15 هزار و 557 واقعه ولادت به ثبت رسیده‌ که از این تعداد 8 هزار و 470 واقعه شهری و 7 هزار و 870 واقعه روستایی است و در هر شبانه‌روز 84 واقعه ولادت در استان به ثبت می‌رسد.
وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال در هر ماه 2 هزار و 593 واقعه ولادت به ثبت رسیده‌ است، گفت: تعداد ولادت‌های ثبت شده در مهلت قانونی 15 هزار و 251 مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه افزایش 2.5 درصدی دارد.
مدیر‌کل ثبت احوال استان همدان با اشاره به افزایش سه درصدی ثبت ولادت در مهلت قانونی تصریح کرد: نرخ خام حاصل از ولادت‌های به ثبت رسیده 17.5 در هزار است که نرخ رشد طبیعی نیز در شش ماه نخست امسال برابر با 1.07 درصد ارزیابی می‌شود.
وی تصریح کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در شش ماه نخست امسال برابر با 107 پسر در مقابل 100 دختر بوده است.
مقصودی‌فر در ادامه با اشاره به آمار فوت در این مدت گفت: از ابتدای سال 90 تا پایان شهریور ماه 6 هزار و  8 واقعه فوت به ثبت رسیده است که از این تعداد 5 هزار و 48 واقعه فوت در فاصله ثبت تا یک سال و 4 هزار و 913 واقعه در مهلت قانونی 10 روز به ثبت رسیده است.
وی تأکید کرد: 97.3 درصد از وفات در مهلت قانونی به ثبت رسیده است که در این خصوص نسبت به سال گذشته شاهد رشد 6.4 درصدی هستیم.
مدیرکل ثبت احوال همدان گفت: از کل فوتی‌های به ثبت رسیده 3 هزار و 503 واقعه شهری و 2 هزار و 505 مورد واقعه روستایی است که در شش ماه نخست امسال در هر ماه هزار و یک واقعه فوت به وقوع پیوسته است.
وی خاطرنشان کرد: در شش ماه نخست سال گذشته 5 هزار و 189 واقعه وفات و در شش ماه امسال 6 هزار و 8 واقعه به ثبت رسیده است که از این حیث شاهد افزایش 15.8 درصدی هستیم.
مقصودی‌فر اضافه کرد: نسبت جنسی فوت در مقابل هر 137 فوت مرد 100 فوت زن گزارش شده است که بیشترین مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است و 33 درصد از کل استان را این نوع مرگ در بر می‌گیرد.
وی با اشاره به آمار ازدواج در شش ماه نخست امسال گفت: در این مدت 13 هزار و 365 واقعه ازدواج به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد افزایش چهار درصدی هستیم.
مدیرکل ثبت احوال همدان ادامه داد: در این مدت بیشترین ازدواج در گروه سنی 20 تا 24 سال با 5 هزار و 575 واقعه رخ داده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 1.1 دهم درصد افزایش رخ داده است.
وی با بیان اینکه بیشترین ازدواج زنان بین گروه‌های سنی 15 تا 19 سال انجام شده است خاطرنشان کرد: افزایش 1.2 درصدی در این خصوص در مدت مشابه سال قبل با 5 هزار و یک مورد ازدواج وجود دارد.
مقصودی‌فر با تأکید بر افزایش شش درصدی ازدواج شهری و افزایش یک درصدی ازدواج روستایی در این مدت ادامه داد: 8 هزار و 301 واقعه ازدواج شهری و 5 هزار و 63 مورد ازدواج روستایی در این مدت گزارش شده است.
وی گفت: در شش ماهه نخست امسال در هر شبانه‌روز 72 واقعه ازدواج و به طور میانگین در هر ماه 2 هزار و 227 مورد ازدواج به ثبت رسیده است.
مدیر‌کل ثبت احوال استان همدان با اشاره به آمار طلاق اظهار کرد: یک هزار و 710 واقعه طلاق در شش ماهه نخست امسال به ثبت رسیده‌ که هزار و 192 مورد آن شهری و 518 مورد روستایی است.
وی افزود: در هر ماه 285 واقعه طلاق در شش ماهه نخست امسال به ثبت رسیده است که از این تعداد بیشترین طلاق ثبت شده در گروه مردان از سن 25 تا 29 سال با 533 مورد طلاق و گروه زنان در سن 20 تا 24 سالگی با 466 واقعه به ثبت رسیده است.
مقصودی‌فر در خصوص بیشترین فراوانی نام‌های انتخابی در شش ماهه نخست سال جاری گفت: در گروه پسران "امیرعلی" با 519 مورد، "ابوالفضل" با 442 مورد و "محمد‌مهدی" با 336 مورد انتخاب و در گروه دختران "فاطمه" با 721 مورد، "زهرا" با 547 مورد و "ستایش" با 449 مورد بیشترین نام‌های انتخابی در این مدت به شمار می‌آید.
وی با اشاره به خدمات الکترونیک ثبت احوال افزود: بیش از 17 هزار و 900 شناسنامه بالای 15 سال به صورت رایانه‌ای صادر و تحویل افراد شده است که در این راستا نیز همه ادارات تابعه مجهز به چاپگر شناسنامه رایانه‌ای شده‌اند.
مدیرکل ثبت احوال استان عنوان کرد: افرادی که کد پستی آنها به دلیل جا به‌جایی محل سکونت و یا مهاجرت تغییر کرده است می‌توانند به منظور تعویض شناسنامه و کارت ملی به اداره ثبت احوال مراجعه و با ارائه کد پستی جدید شناسنامه و کارت ملی رایانه‌ای خود را دریافت کنند.
وی اضافه کرد: هزینه تعویض شناسنامه و کارت ملی 2 هزار و 500 ریال است که علاوه بر این روش افراد با مراجعه به سایت سازمان ثبت احوال کشور و استان می‌توانند به صورت پستی شناسنامه خود جلوی درب منزل دریافت کنند.
مقصودی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آرشیو اسناد به صورت الکترونیکی در سه شهرستان همدان، کبودراهنگ و بهار در حال انجام است که تاکنون بیش از 200 هزار برگ سند سجلی در استان به صورت الکترونیکی آرشیو شده است.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول