اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان رضوی صورت می‌گیرد؛

ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج برای 4 هزار دانشجوی بسیجی

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی از ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج به 4 هزار دانشجوی بسیجی استان خبر داد.

ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج برای 4 هزار دانشجوی بسیجی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی برنامه جامع خانواده پایدار خراسان رضوی، قاسم حبیب‌زاده اظهار داشت: با توجه به اینکه نیمی از ازدواج‌های مردان و بیش از یک سوم ازدواج‌های زنان در کشور حد فاصل سنین 20 تا 24 سال رخ می‌دهد طرح اطلاع‌رسانی و آموزش پیش از ازدواج برای ارتقای سطح توانمندی‌های دانشجویان مجرد عضو بسیج دانشجویی موسسات و مراکز آموزش عالی استان خراسان رضوی به اجرا در خواهد آمد.
وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر 45 درصد طلاق‌ها در چهار سال اول زندگی زوجین رخ می‌دهد، ورود تخصصی به مباحث ازدواج، به منظور آموزش و توانمندسازی راهنمایی و مشاوره جوانان و خانواده‌های آنان در موقعیت‌های مختلف به ویژه دوره تحصیلی دانشجویی امری ضروری به نظر می‌رسد.
حبیب‌زاده با اشاره به اینکه ازدواج موفق دانشجویان بسیجی به عنوان نیروهای متعهد، سازنده و انقلابی اجتماع با توجه به الگو بودن و مرجع بودن آنها برای سایر جوانان می‌تواند موثر واقع شود، گفت: با اجرای این طرح اقدام شایسته‌ای در راستای ایجاد آمادگی جوانان دانشجو و تقویت توانمندی‌های آنان در فرآیند ازدواج موفق و پایدار به ویژه انتخاب همسر صورت می‌گیرد.
وی از کلیات و فلسفه ازدواج، نقش ارتباطات قبل از ازدواج در شکل‌گیری ازدواج موفق، شرایط ازدواج موفق، اصول حاکم و معیارها و ملاک‌های انتخاب همسر به عنوان عناوین آموزش این دوره‌ها یاد کرد و افزود: مفهوم ازدواج، موانع ازدواج، رشد و بلوغ برای ازدواج و خودیابی و خودشناسی از مهم‌ترین سر فصل‌های آموزش دانشجویان بسیجی مجرد است.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی با اشاره به آغاز طرح اطلاع‌رسانی و آموزش‌های پیش از ازدواج برای ازدواج به‌هنگام و آگاهانه ویژه دانشجویان مجرد عضو بسیج دانشجویی موسسات و مراکز آموزش عالی استان خراسان رضوی از ابتدای آبان ماه جاری، گفت: تعداد 2 هزار دانشجوی دختر مجرد بسیجی و همین تعداد دانشجوی پسر مجرد بسیجی در مشهد و شهرستان‌ها این آموزش‌ها را فرا می‌گیرند.
حبیب‌زاده افزود: این تعداد دانشجو در قالب 100 گروه روی هم 600 جلسه آموزشی شامل یک‌هزار و 200 ساعت کلاس آموزشی را پشت سر می‌گذارند.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت: استانداری خراسان رضوی و اداره‌کل امور‌جوانان، سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی را در اجرای این طرح یاری می‌کنند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول