اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌مقدم:

بیداری اسلامی موجب تحول بزرگ در منطقه شد

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی گفت: موج بیداری اسلامی تحول بزرگی را در منطقه رقم زده است.

بیداری اسلامی موجب تحول بزرگ در منطقه شد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در پیام خود به مناسبت هفته نیروی انتظامی که صبح امروز در صبحگاه مشترک نیروی انتظامی گیلان قرائت شد، اظهار داشت: خدا را شاکرم که موج بیداری اسلامی تحول بزرگی را در منطقه رقم زده است و از این رو باید بر خود ببالیم که خاستگاه این حرکت عظیم و سرنوشت‌ساز، نهضت امام خمینی (ره) و ایران اسلامی است.
وی با بیان اینکه مفتخریم که سرباز این کشور و نظام هستیم، افزود: امسال با وجود گستردگی، تنوع و پیچیدگی تهدیدها و وظایف در حوزه ماموریت‌های ناجا و در استقرار نظم، قانون‌گرایی، ارتقای امنیت اجتماعی، اخلاقی و افزایش احساس امنیت در جامعه، بخش‌های مختلف این نیرو عملکرد موفق و قابل ستایشی داشته‌اند.
احمدی‌مقدم امنیت موجود در جامعه را مرهون تلاش، مجاهدت، کارآمدی، جانفشانی، هوشمندی و اقتدار مجموعه فرماندهان، مدیران و کارکنان ناجا و همچنین همراهی و ایثار خانواده‌های محترم آنها توصیف کرد.
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: افزایش امنیت و احساس امنیت در جامعه در سایه پیشرفت‌های علمی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین مطابق با نیاز جامعه در تعامل و مشارکت منطقه‌ای و هدفمند برای کسب اعتماد و رضایتمندی مردم و مسئولان به منصه ظهور رسیده است.
وی با اشاره به اینکه به وجود همکاران و همرزمانی مانند شما افتخار می‌کنم، بیان داشت: هفته نیروی انتظامی را به خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، عموم کارکنان و خانواده‌های ارجمند آنها تبریک گفته و توفیق خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت زعامت ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را از درگاه خداوند منان برای همگان خواهانم.
فرمانده نیروی انتظامی گیلان نیز در این مراسم اجرای برنامه‌های هفته نیروی انتظامی را با همکاری دیگر دستگاه‌ها در استان عنوان کرد و گفت: پلیس حافظ نظم اجتماعی است.
ابراهیم قائد رحمتی با اشاره به اینکه اهمیت نیروی انتظامی را باید در اهمیت امنیت اجتماعی دانست، افزود: امنیت اجتماعی، مدنی، روانی و اخلاقی از ارکان پیشرفت کشور است.
وی نقش مردم در امنیت را بسیار محوری و کلیدی خواند و ابراز داشت: مشارکت مردم در تولید آرامش در جامعه موثر است.
قائد رحمتی با تاکید براینکه امنیت پایدار با مشارکت عمومی مردم محقق می‌شود، متذکر شد: وظایف عمده هر حکومت تامین امنیت و اجرای عدالت در جامعه است.
فرمانده نیروی انتظامی گیلان امنیت را بستر اجرای عدالت در جامعه نامید و تصریح کرد: امنیت یکی از اصلی‌ترین نیازهای بشری است.
وی نیروی انتظامی را یکی از اصلی‌ترین ارکان نظام اسلامی در عرصه امنیت ذکر کرد و بیان داشت: پلیس مقتدر و دانش‌محور می‌تواند امنیت پایدار در جامعه را محقق کند.
قائد رحمتی با بیان اینکه نیروی انتظامی با کمک مردم تلاش می‌کند امنیت مورد قبول در سطح جامعه را ایجاد کند، خاطرنشان کرد: ارتقای سطح آگاهی مردم در جامعه بسیار مهم است.
رئیس پلیس گیلان مراکز علمی و آموزش و پرورش را از مکان‌های مهم در فرهنگ‌سازی برشمرد و ادامه داد: 108 هزار و 253 نفر دانش‌آموز با هماهنگی آموزش و پرورش در شش ماه سال جاری زیر پوشش آموزش چهره به چهره قرار گرفتند.
وی با اشاره به یک‌ هزار معلم راهور، یادآور شد: بیش از 44 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی و 17 هزار دانش‌آموز مقطع راهنمایی مدرسه‌های گیلان همیار پلیس در این استان هستند.
قائد رحمتی به حضور بیش از 400 هزار دانش‌آموز گیلانی در آموزش‌های نیروی انتظامی اشاره کرد و بیان داشت: بیش از 41 هزار بازدید فنی خودرو در شش ماه سال جاری در بخش پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان انجام شده است.
رئیس پلیس گیلان از کشف بیش از 98 درصد جرایم خشن و 80 درصد جرایم عادی در شش ماه نخست سال جاری در این استان خبر داد و افزود: مردم در این مدت 524 هزار و 226 بار با 110 تماس گرفتند که روزانه یک ‌هزار و 410 مورد به طور میانگین بود.
این مسئول با بیان اینکه از این تعداد تماس 343 هزار و 927 مورد منجر به عملیات پلیسی شده، اضافه کرد: 176 هزار و 675  تماس مردم برای راهنمایی خواستن از پلیس بود.
قائد رحمتی تلفن 110 را در راستای خدمت‌رسانی به مردم دانست و یادآور شد: پلیس با توجه به شاخص‌های تعیین شده برای حضور در محل وقوع حادثه تسریع دارد و تاخیر ندارد.
فرمانده نیروی انتظامی گیلان همچنین از پلمب یک ‌هزار و 537 واحد صنفی متخلف در شش ماه نخست سال جاری خبر داد و متذکر شد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد افزایش دارد.
این مسئول در پایان اذعان داشت: نیروی انتظامی ارتقای امنیت اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار داده است.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول