اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی:

میزان بهره‌وری آب در خراسان رضوی کمتر از 40 درصد است

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر میزان بهره‌وری آب استحصالی در این استان چیزی حدود 40 درصد است.

میزان بهره‌وری آب در خراسان رضوی کمتر از 40 درصد است
سعید حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: هم اکنون از 8 میلیارد متر مکعب آب استحصالی بیش از 92 درصد آن در بخش کشاورزی استفاده می‌شود.
وی تأکید کرد: با این حال با یک برنامه‌ریزی دقیق مناسب می‌شود نزدیک به 5 میلیارد متر مکعب از آب استحصالی خراسان رضوی را بهتر استفاده کرد.
معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اعتبارات لازم برای این امر تصریح کرد: از سال گذشته اعتبارات مناسبی به این موضوع رسیده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته رقمی بالغ بر 10 میلیارد تومان در اختیار قرار گرفت، عنوان داشت: امسال نیز رقمی افزون بر 140 میلیارد تومان به این امر اختصاص پیدا کرده است.
حسین‌پور حمایت‌های دولت را ادامه‌دار دانست و افزود: همچنین برای حل بسیاری از این مشکل‌ها موضوع بیمه به صورت گسترده‌تری در سطح استان ادامه پیدا کند.
وی اظهار داشت: بخش کشاورزی، باغی و دامی در خراسان رضوی بیشترین متأثر از بلایای طبیعی است.
معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی با اشاره به افزایش میزان محصولات کشاورزی زیر پوشش بیمه ایران در این استان افزود: هم اکنون بیش از  100 محصول تحت پوشش این نوع بیمه قرار گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه قانون حمایتی دولت در این زمینه مشخص و ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: با این حال صندوق بیمه هنوز حرکت مناسبی در این زمینه نداشته است.
حسین‌پور با تأکید بر این مطلب که در گذشته شاهد توجه چندانی به موضوعات نبودیم، گفت: امروزه توجه به بلایای طبیعی در سطح کشور افزایش پیدا کرده و جز مهم‌ترین موضوعات به حساب می‌آید.
وی ایران را جز 10 کشور بحران‌خیز جهان دانست و بیان داشت: حدود 90 درصد حوادث طبیعی مانند خشکسالی و سیل منشأ اقلیمی دارد.
وی میزان تلفات جانی حوادث طبیعی را در سال گذشته 19 نفر اعلام کرد و افزود: از ابتدای امسال نیز به همین دلایل هشت نفر جان خود را از دست داده‌اند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول